ariciul și negresa-pitică (vise)

Am visat o casă suspendată așa, pe un soi de franjuri de pământ, deasupra unui crater ca o floare ferfenițită. Casa bolborosea suav…

Am visat o țigancă ghicitoare care avea un arici și o negresă-pitică de vreo 25 de cm înălțime. Pitica voia să fugă în bejenie și mormâia chestiuni de rău augur, fără să fie limpede despre cine vorbește. Pitica era crestată (cu tăieturi sculptate), semăna cu o statuie grecească, dar corcită cu una asiatică. Ariciul stătea cuminte pe un piedestal și părea să fie adormit sau moleșit.

Am visat că aveam un fluture la subsuoară și că eram cam încurcată din pricina asta. Fiindcă mă simțeam altfel și știam că și ceilalți știu.

Am visat că mă dădeam pe patine cu rotile, care patine aveau niște televizoare mici în vârf, prin care zăream planetele învârtindu-se în viteză nebună.

Am visat că zăceam, vara, în podul cu paie al unchilor mei bătrâni din Cireșoaia, de odinioară. Mirosea a gutuie și a roșcove.

15 răspunsuri to “ariciul și negresa-pitică (vise)”

  1. ora25 Says:

    după pitica albă şi pitica roşie, era normal ca măcar în vise să apară şi pitica neagră. foarte simpatică prezenţa animăluţului cu frizură afro. păcat că nu purta în ţepi prăjiturelele acelea cu multă cacao. 🙂

  2. mesmeea cuttita Says:

    nu stiu de ce ariciul era adormit, cred ca motaia in asteptarea unor alte vremuri 🙂

  3. sauribalic Says:

    m-am uitat în dicţioniric şi iată ce am găsit:

    casa suspendată prevesteşte realitatea în suspensie, ca o plasă de fluturi purtată la câţiva centimetri deasupra capului. se spune că în vechime, ghicitorii moderni de atunci retrăiau visele chiar într-o casă zburătoare, lucru deloc de mirare dacă e să ne amintim de coada lor de înger pe care-o ascundeau sub haina lungă şi deloc înfricoşătoare.
    ţiganca ghicitoare cu arici şi negresă pitică e semnul unei călătorii în timpul nocturn al viselor în care trezeşti numai dimineaţa, într-un pat de urzici care-ţi înţeapă ariceşte pielea şi o dezleagă la poveşti autopovestitoare.
    când e visată singură, negresa pitică lipeşte soarele alb peste lipitorile din talpă, atunci când vrei să-ţi îndepărtezi bronzul în maşina de spălat subacvatică.
    faptul că ariciul era adormit nu lasă loc niciunei interpretări, chiar dacă multe ar fi cuvintele de prisos din care, cu siguranţă, măcar unul ar putea fi însăşi realitatea.
    fluturele la subsuoară e o vinovăţie ghiduşară, în urma dezaripării celor trei angeluşi.
    patinele tv reprezintă transmisia directă a reluărilor onirice şi cosmice, generatoare de excursii repetitive în lumile care o iau de la capăt – asta pentru că picioroangele visului au multe înfăţişări, chiar dacă, la o primă aparenţă, s-ar putea spune că nu e posibil patinatul cu patine cu rotile pe un patinoar de gheaţă topită.
    ultimul vis e de negăsit în vreunul dintre dicţioniricele mele.

  4. mesmeea cuttita Says:

    ay, vay, cum ma ghicitoreste sauribalic gioacos! 🙂

    nu sunt mirata de hermeneutica ghidushar(d)a, drept care am priceput dupa cum urmeaza

    1. o sa locuiesc in curand intr-o casa zburatoare (adica o insula simili-greceasca sau ocean-indianeasca)

    2. patul din urzici va avea darul narativ de a ma zgaria si inviora cat sa scriu indeajuns de atingator!

    3. pe negresa-pitica o sa o pun sa pazeasca o vreme masina de spalat unde se coc povestile nou-noute (si unde un submarin iertat somnoleaza tocmai fiindca a fost iertat fara sa stie de ce)

    4. ariciul molesit vad ca e enigmatic si pentru entitatea saur 🙂

    5. dezariparea angelusilor a coagulat in fluturele solitar?! hmmm. dar dezariparea fluturelui in ce va coagula?

    6. stiam eu ca patinele cu rotile sunt gemene ale picioroangelor (doar m-am prefacut ca sunt pacalita)

    7. fireste ca ultimul vis e de negasit – poate ca e si de nevisat 🙂

    • sauribalic Says:

      :)) am şi făcut adăugirile mesmeioase în dicţioniric, însă acesta din urmă s-a prefăcut pe loc într-un arici şturlubatic, fără ţepi, plat, cu colţuri, cu pagini ce pot fi citite numai pe sărite, ce mai, e leit o carte de vise şi nu mi-aş fi dat seama-n veci de această transformare dacă nu m-ar fi înţepat ceva când am intrat acolo pe de-a-ntregul.

  5. valeriu Says:

    Mi-ar face polacere, Ruxandra, sa scrieti mai multe astfel de vise…

  6. valeriu Says:

    Placere, fireste.

    Poate o serie?

  7. mesmeea cuttita Says:

    … numai sa le visez (dar la o adica le pot si inventa, desi n-ar fi acelasi lucru) 🙂

  8. matei Says:

    wow, acelea da patine. Cercurile date de planete or fi răspunzătoare pentru veșnicul echilibru al încălțărilor cu rotule mesmeioase? Fiindcă-mi închipui că, încălțat cu asemenea încălțări, n-ai cum să-ți trosnești abdomenul de trotuar. Fie el un trotuar pavat cu vise. Trebuie să fie niște iscusite automobile pentru vis. Automobile care să permită visul pur. Mi-aș comanda și eu o pereche! 😀

  9. coramica Says:

    Am visat ca zburam deasupra orasului, peste o padure imensa, cantam si dansam in zborul meu. Visul dvs e complex…si-mi place si mie negresa.

  10. mesmeea cuttita Says:

    negresa le place si altora, dupa cum reiese

  11. FID DeScribor Says:

    Citesc si zic asa, ca si alta data, ca Mesmeea e chemata (sau re-chemata?) spre niste teritorii cu unde poetice, unde asteapta toate personajele cu pricina (nu cumva, daca imi aduc eu bine aminte, tot in perioada asta a fost anul trecut visul cu omul de zapada? sau era cel cu un fel de regina in rosu, careia i se taia capul? sau le-am rasucit de tot?).
    Personajul care viseaza e unul in-semnat, se pare (ca intr-un basm in care fata de imparat avea un semn sub brat pe care trebuia sa-l ghiceasca viitorul sot: luna, soarele si luceferii sau ca in alte basme, unde puterea eroului sta mereu intr-un loc banal, dar cu totul neasteptat), ba chiar unul care se poate strecura prin orice fel de realitati si care are oricand iesiri din lumea obisnuita.
    Daca tot am inceput cu vorbirea visaiuratoare, sa zic si ca patinele cu televizor mi se pare perfecte pentru un fel de halucinatoriu dans dervisesc? Sau ca sunt niste aripi hermesiene sau hermetice. Si ca bolborositoarea casa e vocea unei cautari foarte adanci si care, iata, se adevereste?
    G.N. avea o statuie negresa, era africana, cat un copil si foarte, foarte grea, il acompaniase la Paris, in scurta perioada cand l-a cunoscut si pe Breton…

  12. mesmeea cuttita Says:

    atunci dervishire sa fie, dar s-o stim si noi! 🙂

    visul care mi s-a parut cel mai launtric incitant a fost cel cu ariciul si pitica-negresa. mai ales ca aceasta din urma bolborosea lucruri de rau augur!

    vorbirea aceasta din somn e importanta pentru mine ca o limba noua pe care am priceput-o candva, dar pe care am uitat-o acum. si atunci ea isi face simtite cornitele doar ca sa fiu sigura ca am putut sa o vorbesc candva. si, cine stie, poate o voi chiar reinvata… (ori reinventa la o adica)

Lasă un răspuns

