Mis-what-do-we-want

The Poetry Lesson este, evident, și o carte despre Andrei Codrescu dascălul nonconformist, care e un prodigios entertainer și histrion, fan al giumbușlucurilor rafinate și al calambururilor. Un beatnik care își depășește statul de beatnik, strălucind ca ironist aruncător de confetti în tradiția dada (deși eu cred că iese și din această sintagmă și coagulează mai degrabă ca personalitate-mozaic). Ofer aici, tot ca adălmaș, a doua listă hazoasă (și serioasă în același timp) din carte. Mai provocatoare decât cea dintâi listă (care era oricum extravagantă).

THE TEN MUSES OF POETRY

1. Mishearing

2. Misunderstanding

3. Mistranslating

4. Mismanaging

5. Mislaying

6. Misreading

7. Misappropriating cliches

8. Misplacing objects belonging to roommates or lovers

9. Misguided thoughts at inappropriate times, funerals, etc.

10. Mississippi (the river)

    De închipuit ce și câți Mis- am putea propune fiecare din noi pe post de muză!

    (în imagine, Andrei Codrescu în 2009, în jungla din Louisiana, unde nu am zărit picior de aligator, deși am căutat cu sârg așa ceva!)

    42 răspunsuri to “Mis-what-do-we-want”

    1. ora25 Says:

      eu dacă aş fi poet m-aş lăsa debusolat mai cu seamă de muza opt, e mai telechinezească.

    2. mesmeea cuttita Says:

      pe mine ma fascineaza muzele 2 si 10 (imi vine sa le mananc cu oscioare cu tot) 🙂

    3. FID DeScribor Says:

      Si, printre toate astea, se prea poate sa fie si o anume Miss….terioasa sau Miss…tica sau Miss. We wouldn t want to Miss that, would we? 🙂

    4. echt Says:

      Misanthrope – una dintre muzele fara de care nu exista pohezie
      Misfortune – muza nenorocului valah

    5. sauribalic Says:

      ghiduşistic mai e fiecare muz 🙂 eu chiar l-am cunoscut pe mister issippi. era un muz din ur, care umbla îmbrăct în nişte piei de tigru şi de eufrat. ei… ce vremuri frumoase, însorite erau în acele timpuri întunecate

    6. mesmeea cuttita Says:

      va sa zica asa, deci entitatea saur a calatorit pe mister issippi?! ce-a vazut acolo? acelasi lucru ca mine? parca nu-mi vine sa cred (eu sunt daltonista intotdeauna la new orleans) 🙂

    7. FID DeScribor Says:

      ”Wouldwe” sau Oudui suna intereasant asa, ca o formula! Ma gandesc si la ce spus ora25, dar invartind putin cuvintele, asa, in loc de Miseria e muza mea, sa zicem Museria e miza mea 🙂

    8. ora25 Says:

      ştiu că sunt printre străini şi tre’ să vorbesc frumos, dar deja am înfiinţat formula voodoo-i! cu înalte funcţii perlocutive. pe mine Museria mă trimite la Musurgia care iarăşi mă trimite undeva. scuzaţi, de la mătură păţesc toate astea.
      concluzia e una singură: muza-i musai!

    9. mesmeea cuttita Says:

      atunci de ce sa nu fie musamuza?!
      🙂
      (stiu ca de la maturi ti se trage si mi se trage)

    10. olga stefan Says:

      to miss. or not to miss. (that’s not exactly a question, dar, cu toată încărcătura semantică a verbului şi cu tot patetismul lui implicit, e singura opţiune pentru care nicio faţetă a monedei nu ratează, atunci când vine vorba de scris- poezie sau altceva)

    11. FID DeScribor Says:

      Ei acum, cu maturile! Dar cei care n-au acces la maturi, ce sa faca? Tot mu muzele se preumbla! Adica sunt muzaici, poate 🙂

    12. mesmeea cuttita Says:

      … sau mozaicati in bucatzele!
      🙂

    13. FID DeScribor Says:

      Aferim 🙂

    14. mesmeea cuttita Says:

      sau apage (vezi mai sus chestiunea cu azazello)
      🙂

    15. FID DeScribor Says:

      Si din muza se nascura, pare-se, oarece spiridusi!

    16. mesmeea cuttita Says:

      puhoi …

    17. voroncas Says:

      MisMatch. MisUse. MisBehave.

      nu-i de mirare ca tot ce-i cu susu-n jos e sursa inepuizabila de poezie. imi place mult ‘definitia’ asta cu formulare pozitiva si semantica negativa, pe dos.

    18. echt Says:

      ar mai fi
      Misdemeanour – muza crimelor „usoare” pe care orice poet le realizeaza – lezmajestate, uciderea zeilor, etc.

    19. mesmeea cuttita Says:

      … de gandit… unde-i „crima” e intotdeauna de gandit putintel 🙂

    20. maria Says:

      Buna ziua,
      Daca-mi este ingaduit a ma alatura blogului Mesmeei, ma intreb asa:
      Daca orice ce isi are mis-ul lui, oare cum ar arata blogul Mismeei?

    21. mesmeea cuttita Says:

      ingaduita este alaturarea! iar intrebarea este hatra si potrivita cu postarea sub semnul lui Mis-!
      inca nu am habar cum ar arata un blog mismeic, dar ma pot gandi la lucrul acesta in noaptea ce vine, daca o sa am insomnie 🙂

    22. Marius Conkan Says:

      sa nu uitam ca Andrei a marturisit povestashilor calatori prin New Orleans ca a zecea muza era de fapt Kate…:))

    23. mesmeea cuttita Says:

      so we can say that we are kated!
      🙂

    24. valeriu Says:

      Propun si eu o muza: Miss Miss

      (muza departamentului, ar spune Balzac, desi nu sunt sigur ca autorul sintagmei e chiar Balzac)…

      A, si Miss Mash (sora cu Mish Mash).

    25. ora25 Says:

      eu propun atunci varianta lui Flaubert: eu mi-s!

    26. mesmeea cuttita Says:

      primiti amandoi premiul II Miss-prize-pride!
      premiul I e arondat deja 🙂

    27. ora25 Says:

      aaa ce păcat că se termină!

    28. mesmeeacuttita Says:

      eventual mai pot acorda mentiuni 🙂
      (pentru cei obstinati)

    29. sauribalic Says:

      atunci particip şi io cu misauribalic 🙂

    30. mesmeea cuttita Says:

      sau miss-auribalic (drept care trebuie sa aflam ce inseamna a auribaliza!)
      🙂

    31. mesmeea cuttita Says:

      inseamna ca mai trebuie sa aflam doar ce ar putea insemna TER ca particula solitara 🙂

    Lasă un răspuns

