ADN, Palatinus, Shavale și Iști

La Pecs am avut acces și la revista ADN (făcută de niște băieți cu aplecare filozofică firoscoasă) al cărei fiecare număr era o instalație artistică: un număr era sub formă de fluture de carton, altul sub forma unui plic cu pene, altul sub forma unui ghem de lână etc. Numai că firoscoșii atâta ne-au împuiat capul cu teorii că, de la un punct, nu i-a mai ascultat nimeni, nici chiar eu firoscoasa kolosvăreană.

Hotelul Palatinus din centrul orașului vechi, cu decorațiile lui Secession, m-a vrăjit de-a binelea: mai că era să achiziționez o rochie de epocă, doar așa de florile mărului. De impact este, în oraș, și domul Sfinții Petru și Pavel, chiar lângă Cella Septichora.

La festivalul de muzică balcanică am avut acces la trei concerte. Primul, susținut de trupa La Campanella, a fost dezamăgitor: un amestec de Bregovic de crâșmă, Kusturica de bar fumegăcios, Cohen stradal, antamate (ca să vorbesc prețios) de un individ cu tupeu și fără talent, care credea că este histrionul lumii și măcar un semi-buric al pământului. Al doilea concert, cu trupa Yakaza, a fost relativ în regulă, muzica era de atmosferă, mult prelucrată la computer, așa încât nu prea știai cât este muzică și cât efect special speculat electronic, în amestecul de recitativ Sei Shonagon, viori, flaut and Co. Al treilea concert a fost acela țigănesc, al trupei Shavale din Românika: fanfara norocoasă, cum s-au prezentat trupeții: Măcar erau autentici și vioi, chiar dacă foarte zgomotoși, după cum mi s-a plâns japonezul Hiroshi, care stătea lângă mine și era interesat să noteze în carnețel tot ce nu se potrivea cu a lui cultură și civilizație. În chiar seara în care am ajuns eu la Pecs fusese concertul la vioară al lui Felix Lajko, gustat de toată lumea ca un geniu – așa că am pierdut exact geniul de la festivalul de muzică balcanică, din păcate.

Drumul înapoi la Cluj l-am făcut cu Istvan Secuiul, cum îi spun eu, prescurtat Iști. N-am mai povestit cu el atâtea ceasuri din 1995, când ne-am găsit amândoi la un simpozion în sudul Franței, fiindu-ne dat să rătăcim vreo zece ore prin oraș, deoarece liderii de la simpozion lucrau la un supraproiect și ne-au îngăduit celorlalți să hălăduim. Așa că, după 15 ani, iată, am avut parte de zece ore de drum cu mașina condusă de Iști, drept care am aflat de la acest povestitor înnăscut următoarele snoave (va fac poftă tuturor, pentru că de istorisit nu o voi face): 1. Povestea lui Iști și a ursului; 2. Povestea lui Iști și a delfinului; 3. Povestea lui Iști și a feribotului; 4. Povestea lui Iști și a rulmentului: 5. Povestea tatălui lui Iști și a cifrei 66; 6. Povestea lui Iști și a căderii din munți; 7. Povestea lui Iști și a complexului adevărului în Maestrul și Margarita de Mihail Bulgakov…

12 răspunsuri to “ADN, Palatinus, Shavale și Iști”

  1. sauribalic Says:

    circula şi al noi într-o vreme povestea poveştii lui Iști, pe când marsuinii Maui şi Miau, împreună cu mama lor, Mammalia, au creat delfiniada. au defilat atuci şi sauracvaticii, şi pisicile de râu. ar fi multe de povestit despre aceste povestiri, de aceea le las nevopestite doar pe jumătate 🙂

  2. mesmeea cuttita Says:

    sauribalic va fi fiind fantoma lui ishti, poate, daca le stie pe toate, fie ele delfiniade ori nondelfiniade, de aici importanta stafiei regelui hamlet 🙂

  3. sauribalic Says:

    stafi(i) sau a nu fi 🙂

  4. mesmeea cuttita Says:

    star-fi (high-fi, hi-fi) 🙂

  5. ora25 Says:

    foarte drăguţ balcanicul Hiroshi. cât de mult contează un carneţel. am să port şi eu unul de-acum încolo, în orice împrejurare. cred că îmi va schimba viaţa.

  6. mesmeea cuttita Says:

    poate iti va schimba ora (26, 27, 28…) 🙂

  7. ora25 Says:

    s-o schimbe, că mie 25-ul nu mi-a plăcut deloca. nici măcar crăciunul n-ar trebui să stea acolo. noroc că toate celelalte variante-s mai bune. 🙂

  8. mesmeea cuttita Says:

    intotdeauna mi s-a parut ca 29 ti se potriveste cel mai bine (de aceea nici nu am pomenit cifra, ci te-am lasat sa o adulmeci in sir) 🙂
    (hiroshi si-ar nota curios in carnetel o asemenea ora!)

    • ora25 Says:

      păi eu doar sper că mi se potriveşte, dat fiind că îmi place foarte tare de ea. (când eram mică eram foarte mândră că stăteam la ap. 29 😀 ). şi am mai avut mici mândrii cu ea. deci mă bucur că aşa ţi se pare 🙂

  9. valeriu Says:

    Cred ca a fost placut.

    Ce ciudat nume ADN!!!

  10. mesmeea cuttita Says:

    a fost, a fost! 🙂

Lasă un răspuns

