Uriașii munților via Castaneda

Recitit pentru a zecea oară Uriașii munților de Pirandello. De fiecare dată mi se pare izbitor felul în care, peste textul acesta fascinant parțial (dar neterminat), la care autorul a scris chiar înainte de moarte (1936), poate fi suprapusă, ca o mănușă, teoria lui Carlos Castaneda despre arta visării (The Art of Dreaming a apărut în 1993). Mai bine de jumătate de veac despart cele două texte și, totuși, ele își corespund în chip fățiș. Firește, Castaneda nu avea habar de Pirandello. Uneori, mi-l închipui pe Prospero făcându-le dreptate ambelor texte și ambilor autori…

Oricum, ce pot garanta este că atât Pirandello, cât și Castaneda ar fi gustat videoclipul de mai jos, pe care și eu l-am primit în dar de la C:

http://www.youtube.com/watch?v=yhaxUpPtnUc

24 răspunsuri to “Uriașii munților via Castaneda”

  1. sauribalic Says:

    poate cei doi, ca-n povestea copilului schimbat, au schimbat între ei visele. (aşa, mai mult teleapatic, dacă nu ştiau), dar asta ar presupune ca visele înlocuite să fie cele rele (prin participarea vrăjitoarelor), cele neadevărate. m-am încurcat :). cel mai bine ar fi să ghicim în popicele cu feţe de oameni.

  2. mesmeea cuttita Says:

    istetimea aluziva sauribalica e de-a dreptul mesmeioasa!
    drept care va trebui sa mi se plateasca copyright intr-un vis la schimb, tras la sorti!
    vaya que bruja/brujo! 🙂

  3. sauribalic Says:

    🙂 am o simpatie pentru visele trase în sorţi, cu o săgeată cu care aprig ne apărăm. mai rămâne să aflu de ce sau cine.
    dacă-i pe-aşa, eu mi-am şi luat schimbul (ştiu eu ce:) şi am lăsat plata în buzunarul păpuşii vivandiere. eu chiar acuş pun ce am de dat la alegerea întâmplătoare.

  4. mesmeea cuttita Says:

    dar visele trase la sorti vor ele sa fie trase la sorti sau sunt rebele cu o cauza anume?
    fiindca la lovitura de 11 m e dificil sa te aperi 🙂
    iar schimbul luat e un tain care ma pune pe ganduri, hmmm-mmmh!
    papusa vivandiera?
    oare am intrezarit-o candva? sau am cumparat-o? sau am primit-o cadou?

  5. sauribalic Says:

    nu cred că s-ar lăsa uşor trase la noroc. dar mai demult am intrat în somn exact când se reuneau şi formau o ruletă rusească. nu ştiu ce s-ar fi întâmplat dacă nu m-aş fi trezit imediat.
    schimbul e o taină şi pentru mine. doar în vis pare-se că s-a întâmplat. a… acum văd comentariul meu. tiii, ce surpriză şi pentru mine, deoarece l-am scris chiar în timpul visului care mă trăsese la sorţi pentru câteva minute.
    despre păpuşă nu ştiu. eu am avut doar o vivaldieră cu cheiţă. deci e a mesmeii negreşit, din a doua atenţie poate 🙂

  6. mesmeea cuttita Says:

    aha! priceput-am.
    a doua atentie s-a intamplat ieri, deci numai de acolo se putea afla oaresce!
    ce surpriza – cin’ sa fie visatoarea sauribalica, cin’ sa fie?
    caci visatoare este…
    (grozav) 🙂
    o sa intreb papusa din vis

  7. sauribalic Says:

    🙂 ce bine, ce bine că se mai pot cunoaşte lucrurile după arătarea lor din vis! fiindcă realitatea de aici e cea care nu poate oferi dovezi.
    îmi plac atenţiile astea. eu am avut-o pe a treia, în visul visului 🙂

  8. valeriu Says:

    „Uriasii muntilor” e primul text de Pirandello citit de mine. Iar m-ati facut nostalgic. Dar aproape ca am uitat ce se intampla in piesa… Cred ca nu ar strica o recitire, mai cu seama ca textul e foarte scurt.

  9. valeriu Says:

    Sa nu uit: interesant clipul!

  10. Duca Says:

    Frumos videoclipul;
    misterele de la Eleusis se celebrau asemănător,
    flacăra pe apă este focul grecesc,
    la Delphi, Marea Preotească Pythia incanta după o perdea semitransparentă,
    cuvintele intraductibile pentru cei prezenţi, traduse de preoţii lui Apollo ulterior,
    mişcarea braţelor face ca fumul prezent în faţa altarului să devină fuior spre cer…

    Ar fi multe de scris, dar spaţiul nu-mi permite.

    În final, cunosc fata care în dorinţa de evadare l-a-ntrebat pe bărbat:
    „Pot să visez şi eu visul tău?!”

  11. ora25 Says:

    eu am trecut să vă citesc. altceva nu pot să zic căci m-am blocat pe bebelomonstrul din poză şi mi-e frică să nu-l trezesc.

  12. matei Says:

    mesmeios tare videoclipul, n-am ce zice… si îmi place, din greşeală sau dinadins, legătura dintre Mesmeea, vrăjitoarea din videoclip si Contesa lui Pirandello. Un cerc mesmeios prin care mă uit, ca prin pâlnie, cum lumea se face şi se desface la picior de femeie.

  13. mesmeea cuttita Says:

    eleusinos si delphic mai degraba videoclipul, asa cum spune si musafirul duca (mai sus)!
    chiar daca cercul va fi fiind mesmeios firoscos 🙂

  14. coramica Says:

    Mie mi s-a parut mai degraba un zbor in vis. Doar in vise putem zbura

  15. mesmeea cuttita Says:

    mai zburam si in realitate, cu avionul, elicopterul ori racheta. desi eu prefer cu deltaplanul (din cap) 🙂

  16. coramica Says:

    In vis e altceva, zbori chiar unde vrei , lipsit de griji

Lasă un răspuns

