tomnifor-tomnifob 2010

Văzut și revăzut celelalte filme ale lui Chris Nolan – Following, Memento, The Dark Knight (ultimul, cu Heath Ledger într-un rol grotesc bine lucrat, chiar dacă filmul este comercial, plin de stereotipii, prin urmare blamabil). Dar primele două sunt obsedate de malformarea temporală, de infinitezimalul spațial interșanjabil și de travestiuri lăuntrice bizare – de aici interesul meu pentru ele, ca pregătind, chiar dacă foarte vag și nedeslușit, Inception (va trebui să mă duc a treia oară, spre regretul celor care nu gustă filmul, ca să mă conving că nu m-am înșelat). Cum sunt acum într-o etapă de scotocire conceptuală și speculativ-manipulatoare a visului, Inception îmi ridică amical mingea la fileu. Am rătăcit puțintel prin Cluj cu un prieten, am fumat (pufăit, de fapt) la statuia Sfântului Gheorghe ucigând balaurul, am coborât la Muzeul Farmaciei. Am avut musafiri post-Elada, am râs, am gătit, am ciocnit paharele, am stat la taclale. Uneori m-am bucurat, alteori m-am întristat. Am simțit de pe terasă pentru întâia dată anul acesta mirosul frunzelor arse, am alintat rațele sălbatice aciuite lângă blocul nostru semilună (sunt vreo 11 veseloase și glăsuitoare, făcând giumbușlucuri ca mâțele), am citit, am obosit, am corectat. Am căutat casete pentru camera de filmat, am dat interviuri. Încetul cu încetul mă pregătesc pentru plecarea la New Orleans la festivalul de povestitori transilvano-moldavo-creol. Și am inițiat o nouă colecție de proză la editura Dacia XXI, colecție numită Stranioteka (proză underground)

4 răspunsuri to “tomnifor-tomnifob 2010”

  1. sauribalic Says:

    ce frumos e să ai la bloc raţe sălbatice! ştiu că şi raţele mandarine, şi cele portocale sunt giumbuşlucare 🙂

  2. mesmeea cuttita Says:

    ca pisicutzele se joaca, dar nu sunt mandarinice, poate portocalii, hiha!

  3. ora25 Says:

    ai fumaaaat! ahaaaam! în sfârşit o chestie pe care am făcut-o şi eu! 😀

    vezi, poate că Sf. Gheorghe îl ucidea taman pe balaurul bondoc şi alb în cioc 😦 săracu’!

  4. mesmeea cuttita Says:

    am fumat (vorba vine) ca un domnisor goe, deci nu am fumat, ci doar am pufait…

Lasă un răspuns

