spațiul mijlociu

M-am gândit într-o zi cum ar fi să putem materializa spații narative ca niște bule de săpun, ele dispărând imediat după ce actul epic a fost consumat. Am impresia că un asemenea lucru nu s-ar putea face cât de cât pe îndelete decât în galaxia internautică. Paradoxul ar fi acela că, deși spațiul balon de săpun ar dispărea, literatura scrisă înăuntrul său ar rămâne. Ar pieri paranteza și coaja, dar ar supraviețui scriitura, conținutul. Mi-am imaginat un asemenea spațiu ca pe o săritură cu parașuta sau ca pe un zbor cu deltaplanul. Sau ca pe un somn marcat de somnambulism, în care aș putea scrie fără să știu că scriu – acest din urmă exemplu este, cred, cel mai potrivit pentru mine. Cineva m-a întrebat cum ar arăta spațiile narative mici dintre spațiile narative mari, mai exact spațiile dintre spații. De bună seamă că ar fi spații medii, mijlocii adică, am emis eu aserțiunea dorită și logică. Și am râs. Apoi am adăugat fals misterios: numai că spațiile mijlocii sunt mai puțin vizibile, pot fi chiar invizibile! Iată de ce optez pentru scrisul în timpul somnambulismului. Dar câți dintre noi suntem somnambuli? Aproape niciunul ori chiar niciunul. Dar poate că am fost cândva.

19 răspunsuri to “spațiul mijlociu”

  1. matei Says:

    …poate că acele spaţii invizibile, misterioase în acelaşi timp, pe care le simţim totuşi, poate că ele declanşează, în faptă, spaţiile narative mari. Poate că tocmai trăind suntem suferinzi de somnambulism, iar scriind – somnambulismul redevine somn cu rem.

  2. mesmeea cuttita Says:

    captivanta idee! sa fim somnambuli diurn, iar nocturn, treji si lucizi. ar fi o inversare ontologica care fagaduieste ceva anume, cu siguranta!

    • anca giura Says:

      …şi probabil sinonimă cu elucidarea tuturor găurilor negre ale inconştientului? Inconştientul râmâne pare-se ultima terra incognita a vremii noastre.

  3. mesmeea cuttita Says:

    gaurile negre ale inconstientului pot alcatui chiar si un ziggurat, daca le adunam laolalta! desi e greu de inchipuit asemenea bizarerie…

  4. jeniact Says:

    vay, să vezi numa că scrisul somnambulic n-o să fie dibuit de treji şi-o să-l trezească pe scriitor-somnambulic, o să-l tragă de mînecă, să se trezeascăăă! să explice, să aşa şi pe dincolo. cel mai bine să ne luăm măsuri de precauţie, spaţiul mijlociu să fie de sticlă, ca la muzeu. sigur, poţi să te uiţi (cu atenţie!) şi să citeşti, da nu e voie să pui mîna…:D pe scriitor

  5. mesmeea cuttita Says:

    si ce rau ar fi in asa ceva? scrisul somnambulic e deliciosss

  6. jeniact Says:

    😦 pai bine ar fi in asa ceva, cum sa fie rau, yo numa ziceam sa fie pazit scrisu somnambulic

  7. mesmeea cuttita Says:

    cum ar fi ca jeniact sa fie pazitoare a scrisului somnambulic pe blog!
    se poate? 🙂
    ba chiar si sa incerce o mostra de scris somnambulic (ca si asa jeniact doarme putin) 🙂

  8. jeniact Says:

    o, nuuuu. adica pazitoare as putea fi, daca plonjezi tu intr-o bula somnambula, am eu grija si pazesc 🙂 da mostra doamne fereste, nu as putea 🙂

  9. mesmeea cuttita Says:

    cum ar trebui sa arate o bula somnambula?
    nu-s limpezita…

  10. jeniact Says:

    o bula somnambula ar putea fi neagra, ca un costum de scafandru, sa protejeze corpul somnambulic, ca si de el trebuie sa ne ingrijim. dar pe pielea neagra sa pulseze cromoplaste, ca niste fluturi. uite, ca o harta cromozomiala.

    ce pazitoare impresionata as fi! 🙂

  11. mesmeea cuttita Says:

    imi convine costumul de scafandru (in oceanul schizoidian am mai fost, de pilda, dar si pe fundul altui ocean, intr-un submarin iertat, cu un copilot beatnik :))

    scrisul somnambulic ar fi unul oceanic, prin urmare? iar oceanul ar fi locuit de fluturi?

  12. jeniact Says:

    mesmundă&scufundă 🙂

    însuşi omuleţu somnambulic să fie o carcasă oceanică satinată, înăuntrul costumului de scafandru…
    şi neapărat plin cu fluturi, luminosferi, că aşa îmi inchipui io s.s. (scrisusomnabulic), întunericos şi un pic sclipicios

  13. jeniact Says:

    înăuntru sau înontru, scuzi

  14. mesmeea cuttita Says:

    scufundata satinata suna glorios, gracias! cat despre fluturii luminosferi ii si mananc deja, dar suav, nu canibalic, asa incat o sa am aripioare la sprancene. inchipuie-ti lucrul acesta cu sclipicioseala 🙂
    tocmai dau sprintar din gene si imi incrucisez ochii privind catre sprancene…

    cu ce se practica scrisu’ somnambulic? cu penel de sticla? (ora stie, ora stie)

  15. jeniact Says:

    sau cu o peniţă! am văzut eu pe blogul ei 🙂

    aripioare la sprancene de la fluturii molfaiti, ce strasnic! foarte tare mi-a placut aceasta nazbatie sclipicioasa! 🙂 🙂

  16. mesmeea cuttita Says:

    pai nazbatie sa ramana atunci! 🙂 intre 4 ochi la suprafata (coincidentia opp)

  17. jeniact Says:

    🙂 sau intre 2 la suprafaţă si doi la subsoul in apă

  18. mesmeea cuttita Says:

    subsolul cu lasou, banuiesc 🙂

Lasă un răspuns

