macondo danubian

Sunt aici in post-macondo, cu Danubius iesita din matca, langa pontonul cu ingeri sculptati in lemn de brad (despre care se spune ca vor putrezi in doi-trei ani), cu somn prajit in miere si vin, cu mamaliguta si ciulama, cu struti halucinati si inspaimantati de potop, cu broaste cat unghia si barci ruginind in mal, cu djini, seici, camile si negustori popositi in Sato Falit, cu o mansarda zburatoare, de unde pot fi zarite chiar si Coloanele lui Herakle!

P. S.

nu am diacritice aici, dar ma voi intoarce in curand in Clujeusis!

8 răspunsuri to “macondo danubian”

  1. valeriu Says:

    Tre sa fie macar interesant locul asta!

  2. Anemone Says:

    Cred ca doar lemnul de brad va putrezi, ingerii vor dainui acolo, nevazuti si nemiscati, pana se va gasi alt material de exprimare, stejarul, ipsosul, marmura… vizibilitatea are si ea talcul ei…

  3. mesmeea cuttita Says:

    bine este si bine va fi…

  4. anca giura Says:

    Tocmai închei Nebulon. De mult voiam să vă cunosc…Nebulon mi-a deschis poarta spre acest blog pe care nu-l voi mai părăsi. Recenzia mea la carte începe aşa( cu o reală amintire personală):

    „Nebulon este a doua mea întâlnire epică cu Ruxandra Cesereanu. Să vă relatez cum s-a desfăşurat, vorba vine, cea dintâi. Eram în anul întâi la Litere, în chiar minunata clădire cu bufniţe, subsoluri, mansarde, spirite şi curte interioară vegetal-umbroasă a facultăţii din Cluj. Era o pauză dintr-o lună mai, ne aflam pe holuri, când am simţit o rumoare ca a vântului printr-un lan de grâu verde:„ Ia te uită, ştii cine e? E Ruxandra Cesereanu.„ Iar Ruxandra Cesereanu trecea…ca prin aer, printre noi. Cu un zâmbet complice, cu o privire hipnotică, adiind cu nişte cercei exotici şi plutind într-un vag nor de indeniabil parfum. Măi să fie, ce mişto e să fii Ruxandra Cesereanu, mi-am zis.„

  5. mesmeea cuttita Says:

    marturisesc ca imi place si mie, in general, sa fiu RC 🙂
    (uneori, totusi, nu-i chiar asa minunat, mais passons…)

  6. anca giura Says:

    Deci e real că fac conversaţie cu dvs., aici şi acum? 🙂 Atunci, la 20 de ani mi s-ar fi părut că mai degrabă voi descoperi piatra filozofală decât să vorbesc relaxat cu dvs. (Nu eram studenta dumneavoastră et tout le reste…) E poate din cauza tehnologiei, e poate pentru că am deja 30+. Sau poate e mai ales din cauză că sunteţi un spirit liber. Ah, ce rare sunt spritele astea!

    Vă interesează cum am receptat Nebulon? Eu ţin mult să vă spun că mi-a plăcut enorm. Ca să nu devin redundantă, vă mai trimit un pasaj, şi ultimul, din cronica mea care va apărea un pic mai târziu, pe bookblog, în principiu.

    „Din poemele Ruxandrei Cesereanu ştim deja că, la dânsa, feminitatea apare ca o forţă care metamorfozează lumea. Tocmai pe când mă săturasem de inspectat statuile şi împăunările Femeii-obiect din evul meu, o redescopăr pe această scriitoare amintindu-mi că exista o vreme, un ev mediu, în care femeia deţinea în sine energiile magiei şi ale vrăjitoriei. Era un timp în care bărbaţii le aveau „pe ale lor„, iar femeile deţineau o fertilitate necontrolabilă şi îndeletnicirea vorbelor şi a gesturilor magice, meşteşugite. Din aceste departajări se năştea dorinţa vie de a se transfoma măcar din când în când unul în celălalt:

    „Ci trupul meu în trupul tău răstoarnă-l ca pe-un dar
    Din două trupuri un singur trup să fie plăsmuit cu har.„ (p. 215)„

  7. mesmeea cuttita Says:

    ehei, nu-s canibala decat rar, si atunci nu mananc cu pofta decat fructe de padure cu pielite de vrajitoare!
    cat despre piatra filosofala, e o metafora pentru rascruci si raspantii de tot soiul, unde cam toti ne gasim!
    nebulonica sunt si am ramas, asa incat gracias pentru empatie!
    cine stie, poate ca s-a intors vremea nebulonica la inceputul ei de odinioara…

  8. coramica Says:

    Pai, si eu cand v-am vazut prin facultate, am aflat ca sunteti sotia domnului Corin Braga si am zis „mai, ce sotie frumoasa are dl profesor de comparata!” Iar cand v-am descoperit blogul pe yahoo360, am zambit nostalgic. Eu nu am citit Nebulon, in schimb mi-a placut Tricephalos. Nu fac eu cronici literare, am scris pe undeva niste impresii asa, pt mine…mi-e draga Doamna cu licorna si mai multe din carte.

Lasă un răspuns

