xocolatl

Se spune că zeul Quetzalcoatl a fost cel care a pulverizat semințe de cacao asupra popoarelor aztece și toltece, de aici gratitudinea respectivilor care au fabricat, din semințele cu pricina, băutura afrosidisiacă numită ciocolată (xocolatl), considerată de specialiști un echivalent al ambroziei. Dintre faimoșii care au preluat ciocolata în sens afrodisiac merită amintit măcar signor Casanova (care utiliza farmazonic nu doar ciocolata, ci și șampania). În ce mă privește, cea mai grozavă ciocolată este cea belgiană (în formă de fructe de mare, dar nu neapărat). Unii dintre prietenii mei au avut însă șansa să guste deliciosul tort de bezele cu ciocolată, care este favoritul lui Claustrophobus. Îl confecționez foarte rar, de vreo trei ori pe an. Eu prefer tortul din blat normal, amestecat cu ciocolată lichidă și banane rase. Foarte gustos este și tortul din clătite unse cu ciocolată și cu capac de frișcă în creștet. Recomand și specialitatea Death by Chocolate, creată de cofetarul Marcel Desaulniers! De asemenea, trufele simple de ciocolată cu un pahar de cognac; sau, ceva mai complicat, Chocolate Decadence (nu mai scriu rețeta aici). Sunt ciocoholică, s-a priceput deja, cred.

17 răspunsuri to “xocolatl”

  1. ora25 Says:

    de trei ori pe an înseamnă rar??? faci câte-un tort pe lună? 🙂

    eu sunt mai spre şocolata elveţiană dar specialităţuri de lins pe degete şi oftat în zare sunt prin toate locurile. (mai puţin suedia 😀 unde numai cioco cu gust de lecitină am pupat; să profit eu repede să-mi reafirm antipatia).

  2. mesmeea cuttita Says:

    de trei ori pe an inseamna un tort cu bezele si ciocolata pe trimestru (un trimestru se scade din motive subiective)! 🙂

    pentru ora 25 recomand, uneori, in cazul desfasuratoarelor vizuale vijelioase, si ciocolata cu ardei iute!

    (exista si ciocolata cu ceapa si usturoi, eu am gustat, e interesantisima, se gaseste in calabria, giovanni m-a poftit amuzat sa gust pentru intaia data la cosenza!)

  3. ora25 Says:

    păi înseamnă foarte des. adică unul cu bezele pe trimestru, plus altele, fără bezele în rest 😀
    am mai încercat şi eu ciudăţenii de-astea, ori aveau gust de săpun, ori de noroi. 🙂 prefer să nu dispară mirosul de cacao sub altele. şi cred că cel mai bine ar fi să fie cu lapte, am avut o perioadă amăruie tare dar a dispărut complet.

  4. mesmeea cuttita Says:

    nu imi place zisa ciocolata neagra (decat extrem de rar). DIXIT 🙂

  5. valeriu Says:

    Nu-i nimic de capul lui Casanova. Mai mult lauda e de el…

    Tre sa seduci prin forte proprii, nu cu ajutor de ciocolata si sampanie. Io asa cred.

  6. mesmeea cuttita Says:

    … ma amuzam 🙂
    ca doar nu despre seductie era vorba in textuletul meu, ci despre ciocolatisima placere!
    mult-laudata virilitate a lui casanova nu intra in vederile mele, hiha!

    deci fortze proprii sa fie pentru toata lumea!

  7. olga stefan Says:

    există şi un simulacru necomestibil ciocolată, disponibil în bidonaşe mici aranjate pe rafturile acelui magazin diabolic numit sephora, care comercializează tot soiul de loţiuni cu nume îmbietoare de genul sweet pralines sau chocolate muffins, pe achiziţionarea cărora s-au dus multe dintre economiile mele lunare…of…şi un videoclip jucăuş în spiritul acestei postări : http://www.youtube.com/watch?v=aClbCqBkOd4

    • mesmeeacuttita Says:

      stiu de crema de ciocolata de corp! dar nu o voi incerca decat atunci cand o sa ajung in afrika!

      mai exista si batoane de ciocolata artificiala sau ciocolata de post (cu fibre)! pe aceasta am gustat-o si e buna, paradoxal!

  8. olga stefan Says:

    *de ciocolata

  9. coramica Says:

    Cum, Ciocolata cu usturoi? Mi=-as reformula toate parerile despre ciocolata. Eu mananc ciocolata cu frisca, fructe , ciocolata sa fie, ca restul vedem noi.

  10. mesmeeacuttita Says:

    ciocolata cu usturoi e pentru strigoi! (si rimeaza)

  11. coramica Says:

    Ei, atunci eu o pap pe aia dulce cu fructe si laptew…nu imi pasa de silueta, e buna ciocolata…si gata! Si asta rimeaza

  12. mesmeea cuttita Says:

    la urma urmei putem face si chilii din ciocolata…

  13. Jurnalul ipohondrului Says:

    ciocolata e doar un sortiment de dulciuri.nimic in plus.

  14. mesmeea cuttita Says:

    hmmm. poate ca nu.
    (de gustibus…)

  15. Jurnalul ipohondrului Says:

    evident. chacun a son gout. i like french more than chocolate.

  16. mesmeea cuttita Says:

    sic!

Lasă un răspuns

