nasturi (din copilărie)

Nu mă pricep la cusut nasturi, nu m-am priceput niciodată. De câte ori fac asta mi se pare că îmi cos degetele de fapt. De aceea cos foarte rar nasturi (cineva, totuși, trebuie să îi coase, dar nu yo neapărat). Când eram mică, o fetiță mi-a spus că nasturii sunt niște înlocuitori de ochi. Mai târziu am primit chiar eu în dar o păpușă cu ochi din nasturi, Giuseppina pe nume (adusă de la Milano de către tatăl meu – am și pus-o într-un poem din cartea Kore-Persefona, cred). E, de altfel, singura păpușă din copilărie (este din cârpă) pe care o mai am (restul s-au stricat sau au fost aruncate odată cu trecerea timpului) și care mai stă lipită de geam. Uneori, iarna, am făcut oameni de zăpadă, cărora le puneam nasturi în loc de ochi. Pentru mine nasturii au semănat și cu un fel de dinți: așa încât atunci când se rupeau nasturii, aveam senzația că dinții sunt cei care se surpă, chiar dacă nu ai mei, ci ai altora. Când nu erau dinți, nasturii erau bomboane de jucărie! Cam așa stau lucrurile cu nasturii: poate o să mă coase ei pe mine (la gură, la ochi, la nări, la urechi), dacă eu nu știu să îi cos pe ei!

(În foarte tinerețea ei, înainte să ajungă studentă la Litere la București, mama mi-a spus că a lucrat vreo jumătate de an într-o fabrică de nasturi. În imagine nu e Giuseppina, ci o păpușă din zilele noastre care poartă cu sine o și mai mică păpușă de cârpă!)

21 răspunsuri to “nasturi (din copilărie)”

  1. ora25 Says:

    coraline loveşte din nou! 🙂 mie-mi plac nasturii, îmi plăceau cutiile pline cu nasturi, au un zornăit mic, foarte al lor. şi mirosuri diferite, mirosuri de mercerie, de aţe vopsite, de mătăsici şi pânzici. şi-mi plac şi nasturii de sticlă colorată şi cei din sidef şi bumbii din metal şi banalii năsturei de plastic; când eram mică cei mai stranii mi se păreau cei îmbrăcaţi în pânză, mi se păreau foarte ascunşi/ deghizaţi/ mascaţi/ sugrumaţi. dar de cusut nu pot. se încreţeşte haina în jurul nasturelui ca în jurul soarelui. nu e bine. 🙂

  2. mesmeea cuttita Says:

    pai nu am spus ca nu imi plac nasturii, ci doar ca nu imi place sa ii cos!
    sa ii coase altii, inclusiv ora 25, si bine va fi!
    hiha!
    fireste ca poate exista si un univers magic al nasturilor de toate culorile si din toate materiile posibile! ba chiar si magicieni cu/prin nasturi cred ca exista!

  3. ora25 Says:

    păi nu, nu că nici eu nu-i cos 🙂 se „greşeşte” toată haina după ce cos eu un nastur. dar temeri cu cusutul ochilor gurii nasului urechilor – n-am ce-i drept. bunica îmi punea aţă-n gură când cosea direct pe mine, ca să nu-mi coasă minţile, aşa zicea.

  4. thecreatrix Says:

    cand eram deja studenta la Litere, mi-am luat din Italia o papusa mare de portelan care costa o avere şi am numit-o avril. şi ii fac cu dermatograf gene in partea de jos a ochiului drept, ca alex.

  5. mesmeea cuttita Says:

    thecreatrix trebuie ca este o priceputa machieuza de papusi!
    papusile de portelan banuiesc ca nu au ochi din nasturi, ci din sticla…

  6. FID DeScribor Says:

    Markon stie multe, cred eu, despre cusutul mintii, al gurii si al altor spatii; ca si Mesmeea din Coma. Cu toate ca personajele care graviteaza in lumile lor nu prea au haine cu nasturi, ci mai degraba haine cu valuri, cu incheietori, cu paftale, cingatori, snururi rasucite, siruri de clopotei…

  7. mesmeea cuttita Says:

    … recunosc suta la suta ca mie imi plac paftalele si cingatorile si clopoteii!

  8. matei Says:

    „poate o să mă coase ei pe mine (la gură, la ochi, la nări, la urechi), dacă eu nu știu să îi cos pe ei!” – dar ce-ar fi atunci Mesmeea?

    mie îmi place nasturele cu 4 găuri! de fiecare dată când aţa trece prin el, am impresia că se brodează un poem şi-o ramă. totdeauna mi-am spus că doar ei, dacă sunt zăngăniţi, ştiu scoate sunetele cu colţuri.

  9. mesmeea cuttita Says:

    cusutul e la fel de complicat ca si necusutul!
    cum o fi nasturele cu 7 gauri? si sa cosi un poem astfel!

  10. matei Says:

    cred că nasturele cu 7 găuri şi-ar pierde întrebuinţarea de deschizător ori închizător de material, de cusător ori necusător, construind un meta-poem. mă gândesc cum ar arăta literatura Mesmeei privită prin cele 7 găuri simultan.

    cum?

  11. mesmeea cuttita Says:

    hiha, nu stiu inca nici eu! cred ca va trebui sa visez asa ceva, eventual!

  12. thecreatrix Says:

    „papusile de portelan banuiesc ca nu au ochi din nasturi, ci din sticla”- hier kommt hier kommt alex mit seine horrorshow…

    • mesmeeacuttita Says:

      as vrea yo sa stiu germana…

      • thecreatrix Says:

        daca tot spuneai ca iti place festivalul de la sziget, au concertat acolo die toten hosen *ceva punkeri nemnti, care au melodia asta si este si ea facuta dupa w-clock orange. „here comes alex with his horrorshow”. nici eu nu vbesc germana.

        shi btw daca tot vbeam de papusi, m-am gândit foarte serios că deşi societatea m-a invăţat (pe mine) că trebe să ajung Senior Assessment Director sau dracu mai stie ce corporătăciune (la valoarea mea), ştii ce vreau să fac? la veneţia este un magazinaş unicat (probabil) si sa spui unicat in veneţia este ceva. este plin de păpuşi elfice şi zâne si fiinţe supranaturale şi acolo lucreaza 2 băieţi care au păr lung, arata ca actorii tineri de la noi de la Litere, şi te aştepti sub păr să aibă urechi de alea ascuţite de elf, si poartă pantaloni trei-sferturi, in fine, se poate, pe viitor, vor avea o colegă din românia….

  13. mesmeea cuttita Says:

    eu ajung destul de des la venezia, adica din vreo 2 in 2 ani (fiind venetianca prin adoptie). prin urmare am toate sansele sa ajung la papusaria elfica si sa scotocesc printre papusi macar asa de florile marului de papusi!
    in ce cartier venezian este pravalia cu pricina?

  14. thecreatrix Says:

    in centru dar nu stiu sa explic. oricum, cum mergi spre mecdonaltz (cred ca este unu singur), e pe stanga, si se vede de afara ca este ceva deosebit si ca nu seamana cu nimic din ce este pe piata. arata exact ca in visul unei nopti de vara. nu ai cum sa o ratezi si numai daca umbli intr-o plimbare prin centru.

    hermina, heruvissima si magarul.

  15. mesmeea cuttita Says:

    atunci stiu locul – este pe drumul principal dinspre gara spre san marco!
    de fi-va sa fie…

  16. Floriano Says:

    ***mie Imi place nasturi mari din sidef cu doua gauri ***

  17. Floriano Says:

    ***mie Imi place nasturi mari din sidef cu doua gauri ***mar interesa sa cumpar multi ***de marime incepind de la 3 cm, 4cm, 5cm, tel. Meu e 3397071680…

  18. Floriano Says:

    ***se poate vedere pe Facebook Meu tipul de nasturi mari sidefati care mar interesa ***in cantitati mari ***

Lasă un răspuns

