eu și maimuța mea


Un prieten vechi de-al meu, căruia îi spun Pecofanis, a publicat cândva un roman numit Eu și maimuța mea. Mi-a plăcut atât de mult titlul încât, adesea, când vorbeam despre dublu (dublul meu, al altora etc.), nu îi mai spuneam dublu, ci maimuță. Zilele acestea m-am întrebat ce-o mai fi făcând dublul meu și ce mai este el, pe unde se sălășluiește, prin apropiere, în depărtare, aiurea etc. Fiindcă nu e vorba despre o dublă (sau dubleasă, dublăreasă, dubloneasă etc.), despre un dublu feminin, ci de unul masculin, de asta sunt sigură. Care este rătăcitor (prin tot felul de lucruri) și chiar pícaro în felul său neobișnuit de peregrinare. Nu am găsit două maimuțici la îndemână, dar am găsit două pisici-școlărițe, drept care le îngădui să se pisibloguiască aici și acum.

(da, am furat și eu poza ca tot hoțul)

29 răspunsuri to “eu și maimuța mea”

  1. luiza Says:

    vai vai vai cum sunt pisicile astea!!
    (mie-mi place şi piesa lui robbie williams, me and my monkey, mai ales în varianta asta:
    http://www.youtube.com/watch?v=lblGcFus9Mo 🙂

  2. mesmeea cuttita Says:

    hiha! eu ma gandeam la o maimutica mai sarmanta si mucalita, dar e buna si cea a lui robbie! merci, louise.

  3. FID DeScribor Says:

    Nu stiu daca Mesmeea isi aminteste de un vis mai vechi, cu o fiinta albastra-verzuie, care semana cu Mowgly, pierdut undeva printre primele mesaje din spatiul internaut; ma gandesc ca era numai bun de dublu. Nu scriu aici ce nume avea. Dar daca e maimuta, sa fie vreun cimpanzeu a.k.a. Pan troglodytes, urangutan a.k.a. Pan pygmaeus sau vreun siamang, adica Symphalangus syndactylus. Ca doar nu gorila, lemurian sau australopitec. Mai bine sa fie o maimuta-peregrin, s-o numim Cercops peregrinus, numai buna de purtat vestile prin Zona vie clar-obscura (apropo, clarobscurul de mai inainte se prea poate sa fie taramul dublului).

  4. mesmeea cuttita Says:

    imi amintesc, imi amintesc, iar maimuta-peregrin imi place, un cercopsel va sa zica, si clarobscuritatea se potriveste putintel (dar nu de tot). e bine asa, de-scribor, ce bine ca stii sa calci magic pre aici!

  5. thecreatrix Says:

    am avut un text vechi, cred, numit „me and my monkey”.

    la mine monkey, obviously, nu este vreun dublu masculin, ci o parte diavolească. adică maimuţa aia care stă pe umărul tău si te indeamna la prostii.

    dublul meu masculin se numeşte starfucker.

  6. mesmeea cuttita Says:

    in „gothic”, filmul lui ken russell despre byron si shelley, chiar exista maimuta aceasta diavoleasca statatoare pe umar (exista si o pictura celebra in acest sens).

  7. ora25 Says:

    mi se pare foarte complicat postul ăsta. acum am început să mă întreb unde şi ce sex are dublul meu şi mai ales dacă e om. că eu tot cred că am un dublu domestic, patruped şi felin de talie mică. apoi, dac-ar fi om, parcă nu-l văd deloc băiet, deşi dacă-i patruped, nu-l văd femelă, ce mă fac?

    • mesmeea cuttita Says:

      fireste ca ai un dublu felin mititel, dar asta o stie toata lumea deja, nu-i asa?
      cat despre dublul hominid, cred ca mai trebuie sa scotocesti prin vise dupa el, pe coclauri… (uh, ce-mi place acest cuvant, coclauri)!

      • ora25 Says:

        🙂 dap, cred că trebuie să coclăuresc mai mult după el. nu lasă şi el semne, să ştiu pe unde să mă duc. e foarte furiş.

  8. thecreatrix Says:

    Pictura se numeste „Coşmarul”şi o stiu foarte bine.

    Filmul ăla mi-a bântuit copilăria. mă rog, nu intr-un mod neplăcut. i’m very goth inside, always been.

    • ora25 Says:

      cum se chema filmul?

      • mesmeea cuttita Says:

        „Gothic” de Ken Russell, făcut în 1986, cu Gabriel Byrne as Lord Byron și Julian Sands as Percy Bysshe Shelley. Byrne este un diabolo captivant, dar si Sands e bunicel! Plus Natasha Richardson în rolul autoarei lui Frankenstein!

      • ora25 Says:

        aaaaaa! staţi că eram într-o mare eroare. credeam că e un film în care apare pictura „Coşmarul”, scuzaţi. eram foarte interesată de ce o astfel de pictură se cheamă aşa 😀

        PS – eu cred că Julian Sands e nebun de-adevăratelea.

      • mesmeea cuttita Says:

        apare si pictura cu pricina in film, cosmarul adica!

      • ora25 Says:

        ahaaam, deci totul se leagă! în sfârşit am înţeles. bineee, o să caut pictura prin film 🙂

      • mesmeea cuttita Says:

        pictura ii apartine lui Fuseli, se numeste Nightmare si este izbutita pe la 1780 sau putin mai tarziu.
        intr-adevar e grozava si apare in film, in halucinatiile unuia dintre personaje, care o vizualizeaza concret, nu mai stiu daca Byron sau Shelley!

      • ora25 Says:

        :)))))))))) nu se mai termină erorile în care mă aflu. ştiu coşmarul lui fuseli, eu credeam că vorbim de pictura cu pisici şi nu înţelegeam de ce să se cheme aşa şi ce să caute în filmul respectiv. huh! s-ar spune că dormeam 😀

  9. mesmeea cuttita Says:

    filmul ăla mi-a bântuit tinerețea… deloc neplacut indeed.

  10. valeriu Says:

    Nici acum exegetii nu au descifrat o sintagma din Craii de Curtea Veche: „politza cu maimutza”. Sigur e o expresie din domeniul bancar, dar ce va fi insemnind cu precizie?

    Era tare Mateiu!!!

  11. mesmeea cuttita Says:

    ora de-aceea este cu o ora peste normal, ca sa le stie pe toate, hiha!

    • ora25 Says:

      da’ şi prostia e cu o oră peste normal după câte se pare. mă scuzaţi, sunt afectată de o nouă inundaţie domestică. şi am fost şi bolnavă când eram mică. 🙂

  12. mesmeea cuttita Says:

    se vede treaba ca ai nevoie de o maimutica ajutatoare! fiindca motanul orei e doar privitor la spectacol, banuiesc, sau se zgaieste la cele doua scolaritze de pe blogul mesmeic (sper ca i le-ai aratat)!

    • ora25 Says:

      🙂 daaa, vede tot, nu scapă nimic. din păcate, nu l-am dat la şcoală aşa că nu poate citi pentru mine. mă mai ajută cu apăsatul spacebar-ului pe care îi place foarte tare să îşi sprijine bărbia.

  13. FID DeScribor Says:

    Pacat ca pasii magici nu se pot folosi in directie proprie. Poate de asta e si un dublu; sa se ocupe el de asta.

  14. mesmeea cuttita Says:

    dublul de-scriboric cu siguranta e macar o farama de shaman!

Lasă un răspuns

