întunericul

De la un scriitor contemporan am aflat că întunericul este făcut strict din visele visate și nevisate, la un loc. Mărturisesc că nu am înțeles amestecul cu pricina, care mi s-a părut tendențios de chiasmatic. Drept care m-am întrebat următorul lucru: oare din ce fel de vise este atunci făcut clarobscurul? (Caravaggio, ecce homo, în acest caz!)

P. S.

Mi-am dat seama, zilele astea, că nu am mai jucat telefonul fără fir de nu știu când și că tare am poftă de. Cred că atunci când am ajuns prea departe de granița jocurilor de odinioară, ele ni se arată cu numele, dar nu mai sunt și faptă sau sunt faptă pulverizată și vagă, atât de vagă încât nu ne vine să ne credem ochilor, mâinilor, picioarelor, urechilor și gurii că am și fost altfel cândva.

Nici anul acesta nu m-am dat cu sania. Hélas, deși la un moment dat a fost destulă zăpadă. Dar am făcut-o acum vreo cinci ani. Pe patine și pe ghețuș nu m-am mai dat de și mai mulți ani. Dar pe patine cu rotile încă mă mai munceam acum câțiva ani!

8 răspunsuri to “întunericul”

  1. ora25 Says:

    clarobscurul e din neterminări, sau din lipiturile de vise. e locul unde un vis de vine alt vis.

  2. mesmeea cuttita Says:

    imi plac lipiturile de sau din vise. iese un clei teribil! ne putem incleia cu el (ni s-ar potrivi).

  3. ora25 Says:

    poate e lipici care mănâncă din tine. şi de trezeşti cu eclipse prin vise şi pe lângă ele.

  4. mesmeea cuttita Says:

    daca lipiciul mananca, atunci sa mancam si noi din el si sa vedem care pe care!

  5. matei Says:

    …în copilărie, mereu am gândit că în ceafă există o gaură prin care visele, visate ori nevisate, se scurg din creier în univers. Se scurg, aşadar, din întunericul deschis al minţii în întunecatul întuneric al universului. Clarobscură era pieliţa care căptuşea gaura de scurgere a viselor. Căci o vedeam de culoarea unui roşu înecat. Era singura fereastră din minte ce avea perdeaua vizibilă.

    Acum n-o mai pot gândi…

  6. mesmeea cuttita Says:

    frrrumoasa poveste – ar merita scrisa pe indelete, poate chiar intr-un poem in proza!

  7. FID DeScribor Says:

    Da, povestea e frumoasa, intr-adevar. Se vede prea bine semi-intunericul mateino-mesmeiesc, luminat poate doar de lipiciul-clei chihlimbariu care, banuiesc, se gaseste si pe partea ascunsa a copacului rascol(nic)it din fotografie.

  8. mesmeea cuttita Says:

    de unde se vede ca lipiciul chiar lipeste oniric si pohematic! oare ce s-o fi gasind inauntrul chihlimbarului?

Lasă un răspuns

