niet

Sătulă de manelisme cu iz de haiduceală machistă şi de chestiuni plebee în literatură. Sătulă de trivialitate şi de retorica respectivă (adevărat, sătulă şi de lacrimosa penibilă, patetică, desuetă). Sătulă de chestiuni gregare şi de limbajul de trei parale cu miză demonstrativă, teatrală. Sătulă de poezia cu testicule, de parcă sărmanul poet trebuie să funcţioneze precum un taur furios cu spume la gură şi cu bărbăţia gonflată cât fructul de mango. Sătulă de porcărele şi porcării. Sătulă de vome, grohăieli, flatulenţe şi eructaţii pretins literare (sau doar făcând parte din viaţa prea puţin angelică specifică trupului nostru porc, vorba lui Noica, dar care este transcrisă în texte scuipate mizerabilist-programatic). Sătulă de gâfâieli sexuale pretins poematice. Sătulă de impotenţe autobiografice (travestite) ori de avortoni textuali de periferie. Sentimentul manelist al fiinţei este într-atât de hilar încât nici măcar un rictus nu mai pot să produc.

Prefer grădina cu vrăjitorii a lui Andrei Codrescu din Arkansas (a se vedea imaginea postată). Unii mai cred în magie şi farmazonlâkuri. Alţii nu mai cred în nimic sau cred doar în dejecţii. Eu cred în minuni măcar minimale şi  moderate (în cele maximale nu ştiu dacă mai crede cineva, poate doar sfinţii!).

Nota bene:

Nu mă refer în textulețul de mai sus la estetica urâtului promovată de poeții blestemați și moștenită pe linia lor: aceasta o creditez din plin! Alergia mea este strict la mahala și la mahalagismul literar. Nu mi se potrivește nicicum, nu am gust pentru, nu pariez pe.

20 răspunsuri to “niet”

  1. Marius Conkan Says:

    satul de tinerii poeti care n-au citit in viata lor decat 3 carti de poezie, dar se considera virtuozi si jeniali, satul de poetesele care poarta falusuri de cauciuc pentru a atinge virilitati nebanuite (sa mi-o ierte feministele), satul de 90 la suta dintre volumele douamiiste, satul de 90 la suta din poezia postdouamiista. traiasca Vizionarismul si tot ce se naste din el!

  2. mesmeea cuttita Says:

    chiar asa, vivat vizionarismul!
    si vivat exemplarele exotice – orhideele, hibiscusii, strelitia!

  3. matei Says:

    păi, dah…. că bine zice cin’ zice: „o soţietate fără prinţipuri, va să zică că nu le are!”… am zis!

  4. FID DeScribor Says:

    Sa fie, atunci!

  5. mesmeea cutitta Says:

    fiat zona V! (de-scribor este, dupa cum stiu, un empatic al vizionarismului naumic!)

    … printipurile ca printipurile, dar mahalagismul parca le intrece pe toate ca tonaj actual literar (asta-i problema)!

  6. valeriu Says:

    Sa nu va suparati pe mine: de prea mult timp minunile nu mai sint decit marunte! Iar noi vrem mereu si mereu minuni mari. Poate tocmai de aia nu le mai sesizam nici pe cele marunte.

  7. mesmeea cutitta Says:

    intr-adevar! si atunci, oare, ce ar fi de facut?
    (chestionez eu nefurisata)

  8. ora25 Says:

    ehei, eu de atâta vreme fug că aproape uitasem că mai există. în tot cazul, e de făcut abstracţie.

  9. mesmeea cutitta Says:

    dar ce-i de facut cand mahalaua este slavita si intronata si blagoslovita de inaltii alesi literari ai boborului?

  10. ora25 Says:

    oho! acelaşi lucru, ne vedem linştiţi de ale noastre. aleşii literari? aleşii literari au fix publicul pe care-l merită. să văd eu cine dă bani pe cărţile
    scrise de divele şi băeţii tari în mango, cine le fotocopiază după ce dispar din librării, cine discută şi ţopăie de fericire că le-a citit. 🙂

    • mesmeea cuttita Says:

      „divele si baietii tari in mango”, precum si „tzopaiala” ulterioara suna tare amuzant. ora 25 m-a facut sa chicotesc…

  11. MB Says:

    posibil ca manelizarea să aibă un rol kathartic, ce ştiu eu? dar sunt câţiva aşa-zişi douămiişti care merită citiţi. din păcate cei despre care vorbesc sunt toţi la genul masculin, dar nu asta se vede la ei neapărat.
    în rest, nu m-ar deranja obscenitatea pentru că-s ”vrăjit” de mediocritatea lor.
    şi nu ştiu cum. dar mediocritatea asta e mai mereu agresivă.

    • mesmeea cuttita Says:

      despre cathartizare nu stiu ce sa zic – prefer tragedia antica si efectul ei!

      fireste ca sunt autori din generatia cu pricina care merita cititi (am si pledat pentru acest lucru intr-un text de acum 2 luni, care a starnit polemici necordiale)!

      nu obscenitatea ma irita, ci mahalagismul de rasfatz si, da, sub-mediocritatea!

  12. TheCreatrix Says:

    eu nu sunt sătulă de nimic.

  13. mesmeea cuttita Says:

    tocmai e aceea ne deosebim si nu suntem la fel – unii suntem satui, altii, ba.
    si e firesc sa fie astfel.

  14. Marius Conkan Says:

    OMG, de cand manelizarea e un proces kathairein?
    cei care nu sunt satui de nimic vor fi plictisitinemurincercanati!
    MB, ti-ai luat si tu BMV?

  15. mesmeea cuttita Says:

    marius e in faza bataioasa astazi… lancea, scutul si pieptarul sunt pregatite, hiha?

  16. Zvârluga. Bond Says:

    Mesmeea, eu cred că poftim câtă vreme ne funcţionează papilele gustative şi gustul ne (re)prezintă digestia, dacă ce înghiţim urcă până-n cerul gurii şi coboară-n viscere, fără grimase, greţuri sau noduri în gât, legând o prozaică sufocare.

    Cât despre înalţii aleşi literari ai boborului, cu siguranţă, că nu-mi voi face mâinile streaşină la ochi şi n-am de gând să mă cocoţ, atâta timp cât boborul acesta nu sunt eu.

    Ş-apoi, minunile nu se impun.
    Le presimţi ca pe nişte spirale şi te laşi rotit în voia lor, înfăşurat în o mie şi una de poveşti parfumate cu scorţişoară, anason stelat, patchouli, mosc şi poate cardamon, de nu mai ştii şi nici nu-ţi pasă măcar, în ce bazar oniric ţi-ai lăsat simţurile.
    Minunile sunt pentru cei care cred în ele.

  17. mesmeea cuttita Says:

    eu cred în minuni. drept care mă întreb de ce anume sunt suspectată?

    • mesmeea cuttita Says:

      oricine are dreptul să își spună păsurile aici, să se mire etc.
      dar as fi bucuroasa dacă aș fi scutită de mignone „comisii disciplinare” improvizate care țin morțiș să îmi dea indicații de tot soiul!

Lasă un răspuns

