Jeff

Sonoritățile mele sunt deja obișnuite atât în propriile-mi urechi, cât și în ale altora: pinkfloydianizări, jimmorissonianisme, vandergraafisme, rock psihedelic, hard rock și rock simfonic (nu voi înșira aici veșnicele mele liste). Uneori mai primesc sugestii muzicale cu impact asupră-mi: așa s-a întâmplat cu Muse (prin participanții de la atelierul de scriere creatoare), Cocteau Twins (prin Giovanni), The Mars Volta (prin Vincent) și alții. Iar de curând așa s-a întâmplat cu Jeff Buckley: foarte talentat și nu neapărat nărăvaș, ci pasionat de muzica lui și nimic altceva primprejur. Am aflat și eu de el la treisprezece ani după ce a murit. Îi mulțumesc lui „Iulian Apostatul” pentru asta. Cine e curios, nu trebuie decât să asculte piesele Mojo Pin și Grace (și faimosul Hallelujah al lui Leonard Cohen reinterpretat de Jeff). Mai adaug două, totuși: Corpus Christi și Eternal Life.

7 răspunsuri to “Jeff”

  1. iarina Says:

    Îmi place „Cocteau Twins” – mai ales pentru sunetele şi cuvintele lunatice. Şi Jeff e fain – un solar închis sau poate o cuminţenie onirică (din puţinul pe care l-am ascultat).

  2. mesmeea cuttita Says:

    „solar inchis” adica un luminos introvertit, da, cred ca e adecvat portretul sonor al lui jeff. iar in cazul cocteau twins cu siguranta putem vorbi despre lucruri lunatice. gracias, iarina.

  3. thecreatrix Says:

    muse vor veni la sziget festival acuma in 2010. abia ashtept sa stau cu berea si cu tigara si sa ascult „hysteria”.

  4. mesmeea cuttita Says:

    fain! ce noroc, poate ne zarim pre acolo. si eu am cateva piese-cheie-muse infipte binisor in cap!

  5. olga stefan Says:

    …si Dream Brother, probabil, in ambele ei variante, desi cea subintitulata „alternate take” beneficiaza de un text cel putin tulburator (din punctul meu de vedere):
    sleeping with his arms ‘round the hips of fate
    and his tears scattered ‘round the world
    angels don’t give him these dreams
    and my cold black visions
    show him his babies in a helpless state of
    never knowing fully his voice
    never knowing what it is to be
    his children

    dream brother with his eyes to the burning sun

    don’t be like the one who made me so old
    don’t belie the one who left behind his name
    ‘cause they’re waiting for you like i waited for mine
    and nobody ever came
    etc.
    🙂

  6. mesmeea cuttita Says:

    gand la gand, olga – era cat pe ce sa adaug si dream brother, dar am preferat, la mustatza, eternal life!
    de fapt, ar trebui sa bat in cuie triumfatoare tot albumul, fiindca este excelent!

  7. mesmeea cuttita Says:

    p.s.
    revin cu o corectiune. am confundat eternal life cu dream brother (dintr-o aiureala muzicala!). deci dream brother este si alegerea mea secundara!

Lasă un răspuns

