dj stranioteka dixit

Ca dj al straniotecii (mesmotecii) am decis următoarele:

–         am să renunț la Julian Barnes, James Frey, Amy Tan; poate și la Cristopher Moore (încă nu sunt sigură)

–         din Philip Roth voi alege Sânul (deși tare-aș fi vrut să rămână Portnoy!)

–         nici vorbă să renunț la Javer Marias (titlul romanului este patetic, deși este un citat din Shak!, dar romanul e minunat ca încâlcitură și scriitură); nici la Nemurirea lui Kundera

–         nu renunț nici la Pacientul englez (ah, cât rău i-a făcut filmul acestei cărți atipice și dantelărită insolit)

–         nu renunț la Cohen (chiar nu mă interesează că este cântăreț celebru și fost călugăr budist), textura lui se potrivește la colecția mea

–         regret că nu îi voi introduce pe listă pe domnii (mult prețuiți de mine) Llosa, Marquez, Grass, Kawabata și Mishima (îi las pentru o altă listă, cândva); „culpa” unora dintre ei este că au scris prea multe cărți foarte bune și prea de timpuriu!

–         stau în expectativa gânditoare (dar nu hamangikă) a unor cărți sugerate pe blogul mesmeic: Safran Foer (Totul e iluminat), Paul Auster (Țara ultimelor lucruri), Nicolas Bouvier (Peștele-scorpion), Fowles (Colecționarul), Tatiana Tolstaia (Zât), Iuri Andruhovici (Moscoviada), Cinghiz Aitmatov (Stigmatul Casandrei – deși nu îmi place deloc-deloc titlul); dacă nu vor intra pe prima listă straniotekă, atunci s-ar putea să intre pe o listă secundară nu se știe când!

–         mai aștept sugestii, idei, trimiteri, oricând.

–         muchas gracias, merci, thanks, danke, grazie, spasiba, evharisto (păcatele mele, nu este niciun grec pe listă!).

15 răspunsuri to “dj stranioteka dixit”

  1. valeriu Says:

    La Magister dixit nu se poate raspunde (sugera) nimic…

  2. mesmeea cuttita Says:

    mea culpa, nu am voit sa fiu inhibitorie!
    deci mai astept…

  3. ora25 Says:

    aşa, stigmatul casandrei sună urât. şi cartea e prea ciudată pt. mine, simplă şi ciudată. mulţumesc pt. Hipnotar, gata, l-am adoptat! 🙂 duuamne ce talent ai la botezuri. ai mulţi fini? 😀

  4. mesmeea cuttita Says:

    yap, cred ca ma pricep la botezuri si nunti! am dantelarit destule la viata mea ante-mesmeica…

    bucuroasa de zona Hipnotar, vivat!

  5. valeriu Says:

    Totusi, totusi: Marquez, Llosa si japonezii nu sint de lasat pe dinafara…

  6. mesmeea cuttita Says:

    stiu ca la iasi este un spital celebru pentru bolesnite enigmatice – poate ajung pre acolo intru valericul sfat, hiha!

    japonezii au publicat inainte de 1970, deja am facut niste exceptii cronologice si calendaristice pe lista mea – unde sa ii mai inghesui si pe dansii?

    poate doar de marquez o sa ma indur, intrucat de la el s-au schimbat destule in viata mea de cetitoare si scribalitoare…

    asta cred ca se numeste adalmash!

  7. ora25 Says:

    llosa şi marquez sunt deja clasici. aproape că dăunează restului… e complicat să iei realismul magic şi să-l alături unor stranietăţi de cu totul altă factură. eu n-aş suferi dacă i-ai scoate, au loc în atâtea alte locuri, unde s-ar lăţi mai bine poate.

  8. mesmeea cuttita Says:

    uite ca ora 25 stie cum simt si gandesc, exact acesta era si motivul neinserarii domniilor lor, printre altele … a propos de realism magic.

    iar din llosa sunt mare cititoare de matusa iulia si condeierul si de razboiul sfarsitului lumii. restul imi plac mai putintel.

  9. ora25 Says:

    exact 😀 mătuşa julia e cea mai mătuşă!

  10. mesmeea cuttita Says:

    o mătușă post-păpușă!

  11. ora25 Says:

    🙂 chiar că post-păpuşă. ce mult mi-au plăcut zgomotele din cartea asta.

  12. mesmeea cuttita Says:

    mi-a trecut prin minte, candva, ca ar trebui remixata cartea asta!

  13. fumurescu Says:

    Citadela – St.Exupery

  14. mesmeea cuttita Says:

    cartea lui st. exupery a aparut in 1948, din pacate!

Lasă un răspuns

