siberia

În fiecare din noi există o siberie (cu s mic, nu cu majusculă!). O stază de exil și înstrăinare de lume și de sine în care se poate întâmpla orice, deși nu se întâmplă aproape nimic. Simți că o iei razna ușurel, cu fâșii minuscule din tine atârnând pe la colțuri și cu resturi solide de cerebel ascunse prin nișe. Și atunci ar fi perfect să poți să strigi: vreau să merg și eu în siberia mea! Doar siberia mea și cu mine, fără nimeni altcineva. Ca și cum te-ai înveli într-o a doua sau a treia piele de împrumut, la care nu vrei să renunți măcar un an de zile. Anotimpurile trec, dar siberia rămâne. Unii din jur mor, alții bolesc, dar siberia e tot acolo (sau aici). E o stază ca o carne mică și stingheră, învinețită de frig sau, dimpotrivă, mult prea înroșită de fierbințeală. O carne care, în cele din urmă, se usucă și se desprinde. Staza aceasta se numește și altfel, mai simplu: mica jupuire sau mica jupuială.

P. S.

Nu se potrivește perfect, dar ar putea fi ascultată, la o adică, Siberia celor de la Backstreet Boys.

28 răspunsuri to “siberia”

  1. thecreatrix Says:

    sinonime: wonderland, tideland sau gagaland.

  2. matei Says:

    subscriu! siberia mea, de pildă, este un spaţiu în care mă devin esenţă, esenţă pe care o înfăşor apoi, după ce-am simţit-o şi mirosit-o cu cele 5 degete ale mirosului meu, sub mii sau sute de fâşii de ceapă, straturi de carne, joc de petale din materia pe care mi-o deţin. Hm… tendinţa asta de a ne fi singuri, de a ne re-construi cuibarul uterin. De obicei, când năpârlim de această piele, de cochilia pe care ne-am drămuit-o, ieşim îmbrăcaţi tot într-un soi de piele-crustă, pe care sunt scrijelite însă amprentele pielii năpârlite. O siberie consecutivă?

  3. mesmeea cuttita Says:

    thecreatrix – oare chiar asa stau lucrurile?

    intrucat (zic eu clasificator, dar NU pedagogic)

    a. wonderland – fictionalizarea mirobolanta
    b. tideland – fictionalizarea traumatica
    c. gagaland – fictionalizarea grotesca (aproape kitsch)

    matei – imi plac cele 5 degete ale mirosului, precum si dialectica naparlire-crusta.

    cum ar fi sa fie o siberie consecutiva? nu stiu nici eu inca…

  4. thecreatrix Says:

    in limba mea, gagaland nu este kitsch. am picat şi eu in adoraţie după aceasta italiancă urâtă care se imbracă precum un travestit, după ce am ascultat-o şi pe ea, nu numai muzica dânsei. spunea intr-un interviu „eu vreau să incurajez oamenii să isi găseasca lumea lor in care să poata sa fie ce vor ei si in care să isi exprime creativitatea”- mi-a plăcut. şi multe altele despre ea.

    de asta my bottom line is că fiecare are siberia lui şi fiecare siberie este frumoasă.

    când eram studentă la litere, in frumosul nostru oraş, i-am dat un nume. numele era „It”- adică nu he, nu she, ci „it”- acest pronume non-persoană.

    sănătate, mesmeea.

  5. mesmeea cuttita Says:

    de acord cu – fiecare are siberia lui (si numai fiecare stie cum e siberia lui si de ce e asa cum este si de ce nu poate fi intotdeauna priceputa de altii)

    dar nu fiecare siberie e neaparat frumoasa. exista destule alte calificative posibile.

    cat despre gagaland – accept si respect principul „de gustibus non…”

    imi place gaselnita cu „it”. dar „it”era/este si clovnul monstruos-terifiant al lui stephen king!

  6. thecreatrix Says:

    uite ca asta nu ştiam.

    It-ul meu a fost inventat in Haşdeu, inbtr-o dimineaţa in care beam cafea şi mă uitam la velvet goldmine.

    • mesmeea cuttita Says:

      si mai este cineva in clusium care si-a denumit siberia personala tot „it”, numai ca a tradus particula (cu sens auto-siberian) in limba autohtona (iar in limba cu pricina, IT este AIA)!

      velvet goldmine? si eu m-am perindat pre acolo candva.

  7. Carol Vanadiu Says:

    Intru totul de acord cu siberiile interioare… si eu am a mea, iluminata de neoane, infrarosi si raze ultraviolete, cu zapada caleidoscopica, lacuri mlastinosi de brom si mercur, lupi si ursi de jasp si opal… dar privind muzica… of of of! uneori mesmeea ma dezamageste cazand victima de muzica pop cea mai triviala si comerciala… nu se poate asa…Backstreet boys??? vai de mine!!! te rog sa te razgandesti si sa asculti mai degraba Siberia formatiei new wave Echo and the bunnymen… postez aici link pentru toti http://www.youtube.com/watch?v=5s-oVO3XFJM 🙂

  8. mesmeea cuttita Says:

    vanadiu stie preabine ca sunt pinkfloydiana structurala (la care se adauga peterhammilliana, jimmorissoniana and many other things). backstreet boys sunt o halta mica si facila, drept care nu are niciun rost sa fie repudiati cu violenta. chiar voiam sa amintesc si de echo and the bunnymen, a caror melodie o stiam si eu!
    asta-i un mesaj catre siberia jasp(ersiana) – eh, ma joc, fireste!

  9. Carol Vanadiu Says:

    si daca o stiai de ce nu ai postat-o? Era mai potrivita :P! Poate sub cenusa pinkfloydiana arde altceva :). (ma joc si eu!)

  10. mesmeea cuttita Says:

    am ales ceva mai usor, fiindca era indeajuns de „grea” teoria mea auto-siberiana…

    cat despre cenusa pinkfloydiana o confunzi – e chiar foc diamantin!

  11. FID DeScribor Says:

    Siberia era taramul meu favorit in copilarie; asemenea taigaua. Tarziu am aflat de ea ca taram al exilului.
    Siberia e mult prea mare ca sa nu se intalneasca cu Siberia celorlalti; as zice ca poate chiar asta inlatura fantasma paralizanta a ramanerii definitive acolo.

  12. mesmeea cuttita Says:

    siberia mica si siberia mare – poate exista si o siberie mijlocie!?

  13. valeriu Says:

    Vai, Siberia mea e chiar aici, la Iasi. E frig si ninge…

    Cineva ne obliga sa traim in permanenta ca niste exilati, nu? Dar nu as putea numi corect aceasta instantza constringatoare. E nevoie de rostirea poetului.

  14. mesmeea cuttita Says:

    hmmmmm

  15. iarina Says:

    siberia mijlocie e deztenebrata. propun pentru ea

  16. iarina Says:

    n-am stuit ca o sa apara aici videoclipul…

  17. mesmeea cuttita Says:

    este o siberie sonor-samanica (tungusa, cred)!

  18. ora25 Says:

    siberia mea este fundul pământului. eu acolo mă arunc când mă arunc şi cred că mă şi găsesc, în rarele ocazii când mi se întâmplă. fundul pământului în care se ajunge prin hău. n-am o siberie cu întinderi, doar cu („adâncimi” – nici ăsta nu se potriveşte) afundări.

  19. mesmeea cuttita Says:

    o siberie afundata si scufundata, cum s-ar spune!
    astupata cu aruncatoarea/scufundatoarea…

  20. ora25 Says:

    nu prea se astupă, în urma afundării nu se închide nimic, doar pare că se îngustează intrarea din cauza distanţei. altfel cred că rămâne acolo 🙂

  21. FID DeScribor Says:

    Poate sa fie si una mijlocie, depinde pana unde are nevoei fiecare sa fie dus. Dincolo de asta, cred ca exista un teritoriu interiorizat pentru fiecare, corespunzator geografiei reale: eu am scris despre Japonia mea, dar exista si o Laponia personala, si o Grecia personala, dar si Egipturi si Madagascaruri, precum si Americi si Indii interioare. As zice ca ceea ce ne place la tarile acestea e mai degraba spatiul interior pe care ni l-am creat plecand de la perceptia lor.
    Siberia insa ramane necesara, cine nu are nevoie de indepartari si asceze…

  22. mesmeea cuttita Says:

    ora 25 stie cel mai bine cum e cu afundarea in haul ei!

    de-scribor, eu mi-as inchipui, nu stiu de ce, un peru niponizat pentru tine!

  23. FID DeScribor Says:

    Ca tocmai de Peru uitasem, asa e, cu razboinicii lor dansatori; oricum, multumesc pentru consacrarea spatiului „peru niponizat” 🙂

  24. Carol Vanadiu Says:

    Si de Mongolia…care este tot atat de inghetata… daca ma gandesc bine Siberia poate fi si o Mongolia!

  25. mesmeea cuttita Says:

    siberongolia cred ca ar suna foarte bine!
    mongolosibria suna mai putin bine!
    da, mongolia este un spatiu launtric stepofil (sau stepofob, depinde de caz)…

  26. Carol Vanadiu Says:

    … sii Mongolia este si un spatiu samanic…
    pentru o alta Siberia muzicala as propune un album al formatiei Lycia, „COLD” :)!! fragmente din el se gasesc pe youtube!

  27. mesmeea cuttita Says:

    tocmai in sens samanic ma gandeam la siberongolia/mongolosibria!

    drept care primita este trimiterea muzicala (de subsol) de blog zburator!

Lasă un răspuns

