sub pielița apei

Am înotat cândva într-un golf încuibat și grecesc, cu mască de scafandru pe față, prin văgăunile mării. Nu am îndrăznit să mă scufund, ci doar am rămas adâncită sub pielița apei. Acolo nu se auzea decât foşnetul licoros în urechi, în timp ce soarele tăia apele turcoaz în fâşii de voaluri. Peştii păreau suspendaţi şi zburători ca în Arizona Dream. Erau făpturi tăcute şi curate care mă linişteau. Aricii de mare, negri şi încovrigaţi, stăteau ca nişte ochi închişi, dar solzoşi, de dragon. Ţepii lor foşneau şi ei pe tăcute. Desprinderea de pământ mă neliniştise la început, dar apoi marea a devenit într-atât de stăpână încât nu mai puteai să i te opui ori să te lupți cu ea. Drept care i te dăruiai. Clipocitul de la suprafaţă nu mai avea nici o importanţă. Norocul a făcut să mă pot scufunda în Marea Egee şi în timpul unei eclipse de soare. Apa devenise umbroasă, iar mătasea cenuşie pe care o tăia soarele lucea aproape nevrotic. Dar era altceva decât marea în întunericul firesc al nopţii. Era un negru de satin nebunesc, din piele, parcă. Marea devenise o epidermă cu pori licoroşi, respirând ca o sepie întunecată dar nevăzută.

15 răspunsuri to “sub pielița apei”

  1. thecreatrix Says:

    lady of the water

  2. Carol Vanadiu Says:

    da…. fosta stapana a oceanului schizoidian…
    acum acest ocean a devenit o mare mai mica si daca are vreo „nevroza” poate fi vindecata cu cateva picaturi de valeriana… nu mai e nevoie de diazepam!

  3. mesmeeacuttita Says:

    lady of the dark waters or lady of the chiaroscuro!

    oricum, valeriana pare sa fie mai interesanta decat diazepamul! dar sa nu va pacaliti, totusi – marea cu pricina este „impielitata”, insa de satin!

  4. ora25 Says:

    cred că o picătură de valeriană schimbă toată marea dând naştere unei „mare valeriana”. mie mi-ar fi plăcut şi mai mult să folosească laudanum.

    stăpânea oceanul schizoindian din miez de noapte.

  5. mesmeea cuttita Says:

    laudanum este perfect! de folosit candva, vizionar! fie ca-i vorba de pamant, apa, aer, foc…

  6. ora25 Says:

    cumva mi se pare că pieliţa asta are un morb foxy în ea. cred că de la pieliţa lacrimilor pân’ la pielea mărilor nu e foarte mare distanţă. 🙂

  7. mesmeea cuttita Says:

    e o pielita tricephalica (luata de-acolo) si reciclata putin. dar nu refuz inrudirea actuala cu foxy!

  8. ora25 Says:

    🙂 par aşa nişte epiderme înrudite, bine, s-or înrudi fiecare cu multe alte frumuseţi convergente, da’ aşa mi-a sunat acum, nu ştiu eu pe unde îşi au rădăcinile aceste organe – mereu îmi place să îmi amintesc că pielea e un organ. 🙂

  9. mesmeea cuttita Says:

    ai auzit de eul-piele teoretizat de didier anzieu?

    fireste ca pielea e un organ (exista un roman minunat despre asta – se numeste „michelangelo electric”)

  10. ora25 Says:

    🙂 am citit michelangelo electric. de eul-piele am auzit dar n-am citit. totuşi cred că pielea tatuată e un alt organ decât pielea.
    ziceam că-mi place să-mi aduc aminte pentru că altfel mă gândesc la organe ca la lucruşoare foarte bine ascunse. pentru mine pielea e mai soră cu părul şi cu unghiile decât cu ficatul 🙂

  11. mesmeea cuttita Says:

    daaa, si eu cred la fel – pielea e sora cu parul si unghiile!
    ficatul e frate cu splina si plamanul (doar cu unul singur, nu cu amandoi!)

  12. ora25 Says:

    normal că doar cu unul 🙂 plămânii cei doi nu pot fi decât taţii fraţii rinichilor 🙂 deşi eu cred că mâncatul ficaţilor spune multe. adică au fost sigur doi. cândva. numai că nu ştiu când…

  13. mesmeea cuttita Says:

    hiha! ora 25 e sugubeata si hatra!
    si uite-asa am trecut de la pielea nevrotica si apoasa la chicoteala deloc nevrotica!

  14. ora25 Says:

    culmea e că postul tău ar fi trebuit ferit de nevroze şi chicotoze de-astea, e cu făpturi tăcute şi cu umbra subacvatică. nu ştiu ce s-au înşurubat aşa atmosferele comentatorilor peste el.

  15. mesmeea cuttita Says:

    tacutii subacvatici stau acum si ne privesc, probabil!

Lasă un răspuns

