varianta 3


(Iată varianta ultimă a unui poem care mi-a dat bătăi de cap. Regret întrucâtva că am renunțat la imaginea din final a petrolierului, dar am folosit-o altundeva. Cât despre păsările invocate, să zicem că au formă de fluture.)


din ceafa ta au început să iasă rândunele

acolo e un os rotund pe care îl simt când visez ferestrele vraiște

respir ca o balerină ciufulită

când tu vorbești în limba spovedaniei de dimineață

te-am poreclit stăpânul învelișurilor

fiindcă m-am vindecat de noapte ca de-o varicelă

cos rochia din petice apoi cu o cravașă lovesc pereții

de parcă le-aș rosti secretele de-o viață

torn apa din ceainic și te spăl pe umeri

acolo ai cioturi de plastilină lipite cu aracet

rândunelele zboară cu gene lungi de negrese din ceafa ta

eu înghit cozile despicate ca pe niște bomboane

sandalele mi s-au rupt pe maidan de la atâta mângâiat

(sunt în strânsoare cu cel iubit

așa cum dumnezeu este în strânsoare cu mine

am făgăduit că dragostea se va ivi).

9 răspunsuri to “varianta 3”

  1. Paul Gabor Says:

    Acolo unde sunt cioturi erau aripi?

  2. mesmeea cuttita Says:

    din primele doua variante ce reiese?

  3. Carol Vanadiu Says:

    Dupa parerea mea ceea ce nu merge in varianta asta sunt versurile din parenteza, mai ales ultimul vers „am fagaduit ca dragostea se va ivi”… ai putea sa te razgandesti? nu doar ca se pierde total ritmul poeziei (si nu-mi suna bine acel „se va ivi”), dar este si ca si cum versurile astea ar fi fost scrise dupa mult timp sau scoase dintr-un alt poem si lipite acolo, si considerand faptul ca versurile din parenteza se incarca uneori de mai mult sens (ma gandesc la unele poeme afisate deja sau publicate deja in coma) poate ar fi bine sa nu ramana sub forma asta… dupa cum vezi ne ai rasfatat prea mult pana acum 🙂 …si pentru prima data ai primit o „critica” din partea mea :).

  4. soporia Says:

    si eu sunt de parere ca versurile din paranteza, pe langa tonalitatea oarecum arhaica, sunt nepotrivite in contextul poematic. ar trebui ceva care, daca tot e pus intre paranteze, sa aduca ceva nou> o imagine inedita, conversie a unei imagini etc…

  5. mesmeeacuttita Says:

    chiar asa a si fost! am lipit versurile acestea din alt poem.

    nu arhaicitatea nu merge, ci poate altceva.

    nu degeaba unii spun „cititorul nostru – stapanul nostru”!

    cine stie? poate ca poemul ar trebui sa se incheie cu sandalele rupte de la atata mangaiat!

  6. FID DeScribor Says:

    In obsesia mea pentru titluri, ma opresc la „Osul din ceafa” si „Stapanul invelisurilor”.
    Despre paranteze nu zic nimic, intrucat sunt fanul lor, ca si al ghilimelelor, puncte de suspensie pe care le folosesc pana la nebunie. As zice doar ca sunt mai multe poeme in acest poem. Niste gesturi puternice, simultane, daca ar fi sa fac o comparatie destul de nepotrivita, cred, as zice ca e ca si cum ar rula filmul Nostalghia cu o viteza extraordinara.

  7. mesmeea cuttita Says:

    la „stapanul invelisurilor” ma si gandisem, de-scribor, ca titlu!
    dar adevarul este ca imi place formula aceasta si altfel, ca titlu pentru multe altele!
    la feminin (stapana invelisurilor) nu suna atat de bine ca in varianta masculina!

    s-ar putea ca asta sa fie chestiunea – in text sunt mai multe poeme, de fapt, nu doar unul singur!

  8. FID DeScribor Says:

    E foarte bine, cred, pentru ca se vor lega multe de asta. In continuare gasesc ca e un curaj foarte mare ca poemul a fie expus asa. Gestul in sine e si el un invelis important, sa zic asa. Cred ca asta le lipseste multor poeme, gestul.

  9. mesmeea cuttita Says:

    deci as putea fi, totusi, o stapana a invelisurilor? macar acum si aici pe blog, printre furcile caudine ale corectiunilor.

Lasă un răspuns

