vis și trezie

Dacă două făpturi se visează între ele, visul uneia zidește trezia celeilalte și-atunci fărâme de vis cad dintr-o parte în alta. Aceste fărâme sunt pruncuții visului.

Este una din explicațiile pe care le dă Dicționarul khazar al lui Pavić la un moment dat. Nu circulația onirică între cele două făpturi m-a frapat pe mine (aceasta mi s-a părut întru totul firească) ci pruncuții visului. Am tot încercat să mi-i imaginez cumva (ca pe niște steluțe, globuri, baloane de săpun, scânteiuțe etc.) și nu am izbutit nicicum. Dacă știe cineva ceva, atunci rugat e să spună. Deși, dacă scotocesc în mintea mea, poate că pruncuții visului seamănă cu niște boabe de mure.

24 răspunsuri to “vis și trezie”

  1. ora25 Says:

    eu cred că sunt nişte vise mai mici, ca nişte şuviţe trase dintr-un fuior, mai ceţoase, mai puţin diamantine, mai înfăşurate în somn.

  2. matei Says:

    …prunculeţii visului mateian au forma ochiului de vacă, desigur şi modul lui de captare a împrejurului, întrucât augmentează orice imagine, orice gând potenţat de vis. Mă situez în mine ca într-un centru de cinema 3D, pe de-o parte, plăsmuindu-mi visele ca pe nişte filme făcute pentru străini, pe de altă parte, autoproiectându-mă în centralitatea poveştii, acolo unde toate visele au priviri.

  3. mesmeeacuttita Says:

    parca si vad suvitele diamantine iesind dintr-un cap nauc!

    chestiunea cu ochelarii 3D m-a luat pe nepregatite, dar ma voi adapta din mers!

  4. FID DeScribor Says:

    Poate ca sunt chiar un fel de copii care poarta alt nume pentru fiecare. Sau niste fire luminoase. Sau niste mici ameteli, niste plictiseli placute, niste potriviri care umplu mai mult ca orice.

  5. mesmeeacuttita Says:

    un fel de copii care poarta alt nume? cum adica? sunt curioasa…
    celelalte lucruri le-am priceput.

  6. L.R.E Says:

    în mintea mea se întrezaresc nişte aripioare de mici îngeraşi , aşa ar fi pruncuţii viselor dintre mine şi oricine … dar e posibil ca eu să mă simt mereu trează în aceste vise şi din această cauză ele să nu se adeverească niciodată?…

  7. jeniact Says:

    misto ca mariana stefanescu a tradus asa, pruncuţi, si nu altfel. io o sa-mi inchipui acesti pruncuti ai visului auzindu-se ca niste scancete, care pun brusc capat somnului

  8. mesmeeacuttita Says:

    amandoua, LRE si jeniact, aveti perspective „clasice”. aripioare si scancete. or, eu spun ca e altceva la mijloc aici. faramele dintre vis si trezie trebuie ca sunt altceva. dar poate ma insel.

  9. FID DeScribor Says:

    La un moment dat, imi imaginez eu, oricine isi viziteaza, sub diverse forme, spiritul care il calauzeste in vis. Si se poate ca el sa aiba un alt nume pentru fiecare si alta forma; sunt oameni care viseaza pitici, clauni, papusi, sunt altii care le viseaza si se sperie de ele. Dar e firesc sa nu apara doar sub formele calde si binevoitoare ale zanelor, inorogilor, regilor stralucitori, ca nici noi nu ne prezentam in fata lor decat cu (insubinfra)constientele noastre care sunt vai de capul lor. Asa ca uneori ne mai sperie putin. Sau putin mai mult, astfel ca uneori o luam la fuga si nu vrem sa mai adormim. Sau cel putin asa imi imaginez eu ca ar fi.
    Probabil ca e foarte frumos sa se poata produce acea trecere dintr-o parte in alta, sa se vada faramele acelea, iar daca e vorba de un cuplu sau macar de un cuplu „de vis(at)” – format, adica, de cineva care viseaza ceva, prietenesc si oarecum complice, lucrurile trebuie sa stea si mai ametitor.
    Pana la urma, se prea poate ca acele farame sa aiba chiar rolul unor farame/aschii/…/…, adica al unor urme de care se prind apoi faptele din realitate. Si asa zicem ca ne amintim sau ca nu mai stim daca e vis sau nu.

  10. mesmeea cuttita Says:

    frumos ai spus tot.

  11. coramica Says:

    Imi imaginez farame de vis luminoase , picuri mici de lumina, asemeni ninsorii marunte.

  12. mesmeea cuttita Says:

    pruncuti de lapovita, va sa zica!

  13. ora25 Says:

    lapoviţa chiar sună a pruncuţă, nu m-ar mira 🙂

  14. mesmeea cuttita Says:

    atunci li s-ar putea spune lapovuți!

  15. ora25 Says:

    lăpovuţi, fraţi întru mirare cu lăpoviţeii la poarta numărul 9. scuze, sunt după multă cafea şi mi se zbenguie visele pe sub zaţ. 🙂

  16. mesmeea cuttita Says:

    pruncutii visului nu sunt mirati, ci ei ii mira pe ceilalti.
    trebuie sa ii dau un ceai cu tutun orei 25!

  17. ora25 Says:

    🙂 să ştii că ceaiul respectiv sună foarte important. chiar o să-l caut când mai trec pe lângă vreo prăvălie de ceaiuri mai moţate. nu-s miraţi 😦 sunt pruncuţi blazaţi? sau, doar aşa, pt. că ei sunt in charge, lasă mirarea pentru alţii ma puţin ocupaţi?

  18. mesmeea cuttita Says:

    este intr-o cutie ciclamen spre violet (de metal) ceaiul cu pricina. scrie englezeste pe cutie, hiha!

  19. ora25 Says:

    🙂 aaa, e bine, deci primesc si indicii pe parcursul aventurii 🙂 şi mai motivant.

  20. ora25 Says:

    asta ar fi cutia ?

  21. mesmeea cuttita Says:

    unde este, fiindca nu o vad?!

  22. ora25 Says:

    click on „cutia” , apoi mai in josul pozei.

  23. mesmeea cuttita Says:

    daaa! vreau si eu.

  24. coramica Says:

    Eu vreau o felie din tortu’ala

Lasă un răspuns

