while your lips are still red

while your lips are still red

a fost cândva un sărut în subsolul unei clădiri din centrul orașului

a fost o mătase din fragi

și un miros de piele tânără

mâinile lui de harfist

și buzele mele atât de roșii încât înroșiseră aerul

și genele mele atât de umede de la limba mușcată din dragoste

a fost cândva un sărut din fragi și mătase

vrăjitor și viu în rășină pentru totdeauna

fragi și mătase

mătase și fragi

aici se află chihlimbarul cel roșu în sfârșit limpezit

(regina distruge

femeia obține)

tu fii păzitorul inimii mele și țesătorul de mătase.

24 răspunsuri to “while your lips are still red”

  1. FID DeScribor Says:

    Nu stiu daca se poate spune ceva potrivit pentru acest poem, de buna seama ca s-ar gasi; dar e de ajuns sa zic ca se intrevade un poem serendipit, pe potriva zonei deschise de curand prin portile hibernale si care, tot de buna seama, isi are corespundentul sau secret. Zic se intrevede, gandidu-ma la chihlimbarul e legat si de captivitate si de limpezime, e un fel de „piatra” cu memorii organice.

  2. mesmeea cuttita Says:

    numai ca este un chihlimbar rosu! deci a capturat ceva neobisnuit, nu un rest de insecta ori vreo rasina obisnuita. poem serendipit? in ce sens?

    cat despre portile hibernale, ele au intrat deja in alt poem, tocmai la sugestia lui de-scribor.

  3. FID DeScribor Says:

    Tocmai la chihlimbarul rosu ma gandeam, la felul in care nervurile sale au captat „substanta” de care e vorba aici, el insusi devenind o parte din ea.
    Iar serendipit tocmai in sensul acestei captari/captatii. Imaginea pe care o am legat de aceste text e aceea a unei materii captate cam in sensul in care, prin basme, magicienii strang o intreaga lume sau o putere intr-o piatra, intr-o cutie sau chiar in mana lor.

  4. mesmeea cuttita Says:

    nervurile chihlimbarului care captureaza jungloid oarecum o amintire, prin proustianizare intensa!
    e bine sa fiu magiciana, gracias, de-scribor!

  5. matei Says:

    Mă încântă versul: buzele mele atât de roșii încât înroșiseră aerul. Totul devine al femeii, nu? Al femeii care nu este regină… Al femeii care ajută la construirea acelui sărut. De fapt, ea, transformă un sărut obişnuit, dat într-o clădire obişnuită, într-unul de fragi şi mătase care este chiar inima ei. O inimă ce va pulsa în acel chihlimbar, roşu şi limpezit, întreţinut de un el, ‘un cel’ care va continua să ţese mătase în jurul ei, conţinând-o. Femeia vine a fi doar o femeie, fără pigmenţii de virilitate, pe care regina îi are poate datorită şi statutului ei. Regina distruge pentru că e mai mult decât o femeie, pentru că ea nu are nevoie de un ţesător de mătase, conţinând în chiar firea ei un ţesător propriu. Deşi nu va putea nicicând construi un chihlimbar de una singură. Ea nu e atat de puternica.

  6. mesmeea cuttita Says:

    interpretarea lui matei este frumoasa! ce grozav ar fi fost ca mintea mea sa se fi gandit exact la lucrurile rostite mai sus!

    intuitiv, cred ca pot sa spun, da, insa concret, nu stiu. pentru mine poemul acesta, gandit de multi ani, dar doar acum materializat (si stimulat de melodia while your lips are still red cantata de nightwish), este legat mai mult de senzatii si amintiri capturate in atipicul chihlimbar (rosu).

  7. matei Says:

    asa este… pentru fiecare dintre noi poemul, si oricare alt poem, isi spune versurile distinct… incat fiecare vedem, in cele din urma, ceea ce vrem in el. Ca poate doar asa il putem face al nostru cu adevarat. DA, e frumoasa imaginea chihlimbarului ca agora in care senzatiile se intalnesc cu amintirile… zic, chiar frumoasa. Vie.

  8. ora25 Says:

    unele lucruri se aşează mai comunicabil în „a fost odată” deşi acest timp nu e nici pe departe un timp trecut, ci o ridicare pe vârfuri şi pe nespuse la rangul de (cel puţin) basm. pe mine paranteza cu regina şi femeia nu mă convinge să văd ceara sfărâmicioasă sau răşina conservantă-anchilozantă care ar înconjura vietatea. e o paranteză în care se ascunde sfiala.

  9. mesmeea cuttita Says:

    adevarul este ca am ezitat daca sa introduc paranteza sau nu. insa deja partantezele scurte fac parte dintr-un nou stil poetic pe care mi-l asum, din cand in cand, si care are misia (ca sa zic asa), sa taie si sa despice firul relativ logic al poemului curgator.
    cat despre rasina acestui chihlimbar, tocmai fiindca este rosie (si nu portocalie), ea nu are sens conservant, ci alchimic. e un rubedo special, probabil (nadajduiesc), legat ombilical de cardiotissa (inimioara, hiha!).

  10. ora25 Says:

    păi exact aşa cu chihlimbarul/regina/matca 🙂 iar paranteza/flashul cred că-şi face bine loc, adaugă luciditate + prezenţă.

  11. mesmeea cuttita Says:

    inseamna ca am inteles eu gresit cum ca-i rost de o polemica din varful buzelor! ihih.

  12. ora25 Says:

    aaa nu, nici vorbă 🙂 când spuneam că nu mă convinge m-am exprimat eu puţin în glumă, dar drept e că nu se înţelege. voiam să spun că nu mă păcăleşte/deturnează/induce în eroare cum că ar fi acolo definitivul, miezul rece-încremenit, în a distruge şi obţine. şi că ce se ţese în jurul parantezei este un „dincolo” al ei. scuze pt. exprimare, chiar a fost greşită. îmi luasem un ton teatral când spuneam că nu mă convinge, dar nu avea de unde să ştie toată lumea.

  13. mesmeea cuttita Says:

    si eu care era cat pe ce sa scriu, citand (desigur) – barbarus hic ego sum!

  14. ora25 Says:

    îmi pare rău că era să scrii asta. adevărul e că încerc aşa de zdravăn să nu-mi scriu propriile „poezii” pe poezia altora încât ajung la exprimări din cele mai nefericite. 🙂

  15. mesmeea cuttita Says:

    corabioara sa nu se impacienteze, fiindca ar fi fost o autoironie din parte-mi si atata tot, hiha!

  16. coramica Says:

    Mie imi place corespondenta dintre cuvant(buze rosii) si imagine(foto).Lumea din cladirea banala se transforma, prin sarut, intr-o lume magica, iubirea este cea care transforma totul. Ma obsedeaza motivul genelor, ochii sunt facuti sa vada departe; femeia e „matase si fragi”, iar barbatul devine tesatorul ei de matase. Pt a avea totul, femeia nu trebuie sa fie neaparat regina. Chihlimbarul cred ca este simbolul dragostei absolute.

  17. mesmeea cuttita Says:

    da, lumea se preschimba prin sarut. ar fi bine sa fie atat de simplu si magic.

  18. coramica Says:

    Dar macar putem visa

  19. L.R.E Says:

    si rosu sa fie sarutul , atat de rosu incat doare …

  20. mesmeeacuttita Says:

    sa fie!

  21. Alberto M. Popesco Says:

    da, poemul pare uşor personalizat, de altă factură decât cele cu care ne-ai obişnuit. la o poză aşa explicită mergea un poem explicit, nu cu fragi şi mătase, cam prea suav, ci cu piele şi sânge.
    amical

  22. mesmeeacuttita Says:

    ma mai suavizez si eu din cand in cand… c’est ca!

  23. L.R.E Says:

    mie imi place si aceasta mesmee suava ! si chiar mult …..

  24. Elegy Says:

    kiss while your lips are still red.
    foarte dragut poemul.

Lasă un răspuns

