2 zile și 3 nopți

două zile şi trei nopţi

două zile şi trei nopţi am scris despre moarte şi dragoste

am băut apă chioară şi în pauza de viaţă martini cu gheaţă

am mâncat pâine cu sare

am dormit jumătate de oră în cada cu orhidee

apoi cu sprâncenele umplute de ceaţă

am scris un montagne russe stors în artere

de când purtam doar blugi şi tricou cu nirvana

de când mâncam haşiş inventat pentru copiii de la bloc

de când prindeam licurici cu limba

de când aruncam piuliţe în felinare

de când aveam părul cârlionţi prins cu biluţe de sticlă

două zile şi trei nopţi am scris despre moarte şi dragoste

apoi am mângâiat şi am dansat cu rechinul meu favorit

(întâmplarea se află în uter).

15 răspunsuri to “2 zile și 3 nopți”

  1. coramica Says:

    Deosebit! E o imagine deosebita aici :”am dormit jumătate de oră în cada cu orhidee”. Orhideele creeaza magia?

  2. jeni Says:

    o grămadă de rînduleţe bune de gingăşit şi de strîns tare tare în braţe. licuricii, piuliţele, biluţele din păr. îmi place să îmi inchipui că postul cu apă chioară, pîine cu sare e bun pentru un stomac uşor, care găseşte mai simplu circuitele spre copilărie

    dar cel mai tare m-a surprins finalul! închis la rîndul lui într-o paranteză

  3. L.R.E Says:

    si au trecut ani de atunci….? moartea si dragostea sunt amandoua in uter … dar nici urma de speranta in el !

  4. mesmeeacuttita Says:

    cred ca orice flori exotice s-ar afla in cada respectiva ar avea efect straniu!

    postitul e bun inclusiv la pohezie, pare-se!
    fireste, finalul e intentionat misterios.

    uterul e o intreaga lume si o metafora la indemana.

  5. Hilimon Says:

    Titlu de carte : Dans cu rechinul favorit.

  6. L.R.E Says:

    mai degraba : rechinul din uterul meu

  7. mesmeeacuttita Says:

    uterul din rechin, mai degraba, daca este sa ne jucam de trazneste!

    sau rechinul cu licurici, ca sa nu fiu mai prejos decat propunatorii de mai sus!

  8. jeni Says:

    ha, ‘să ne jucăm de trăzneşte’ sună uber cool 😀

  9. mesmeeacuttita Says:

    revenind la cele grave.
    am vazut rechinul cu pricina (din viitorul meu poem) in 2000 la new york, in cadrul celei mai spectaculoase expozitii experimentale vizitate de mine vreodata si numita SENSATION. intre tinerii artisti plastici britanici care expuneau era si DAMIEN HIRST. am fost pur si simplu vrajita de rechinul lui expus in formaldehida (despre povestea acestei expozitii cu impact major asupra mea am scris si in „tricephalos” – alisa mea chiar cutreiera new york-ul, catarata pe rechinul lui hirst), gasibil, de altfel, pentru cei curiosi, pe internet.

  10. coramica Says:

    Intamplarea se afla in uter…adica e neintamplata? E un vis? Un vis in vis?

  11. matei Says:

    şi câte alte întâmplări s-or fi petrecând în uter…
    dar ce interesantă e plasarea poeziei. Prima dată apare timpul: 2 zile şi 3 nopţi, ca în final să fie menţionat spaţiul! Un spaţiu care nu-mi pare locuit de timpul celor 2 zile, nici de timpul celor 3 nopţi, el singur, uterul, conţinându-şi propria temporalitate, la fel cum noaptea îşi conţine propriu-i loc, la fel cum ziua îşi conţine şi ea propriu-i spaţiu. Ca atare, poezia îşi deşfăşoară cursul nici în timpuri, nici în spaţii, nici în moarte, nici în amintire. Totul pare o stare, care, desigur, îşi are spaţiul şi timpul ei, stare de nefructificant, stare redată prin apa chioară, pauza de viaţă. Ea va fi depăşită prin mâncarea pâinii cu sare şi prin dormire – sub forma unei îmbăieri. (Superbă imaginea…)
    Deşi nefructificarea va fi trecută, niciodată trezirea nu va avea loc, nici măcar în timpul dansului cu rechinul, dans care îmi pare o unduire de adâncuri, un dans între timpuri şi spaţii. Continuitatea dansului e redată prin cea de-a treia noapte. O noapte fară perechea ei diurnă, urmată, probabil, de un şirag de alte nopţi..

  12. mesmeeacuttita Says:

    coramica – hmmm! vis sau fictiune? de ce nu?

    matei – admit ca nu m-am gandit la siragul de nopti si ca imi convine ideea!
    si, da, povestea de spatiu si timp este exact asa cum este redata mai sus, inclusiv dansul cu rechinul.

  13. Vladimir B. Says:

    Mda, DAMIEN HIRST, deci!

    Inocentă nu mai puteți fi după un așa regal…

  14. mesmeeacuttita Says:

    dar ce mai este astazi inocenta creatoare? sper ca nu intreb si eu ca pilat din pont in chestiunea adevarului…

  15. Vladimir B. Says:

    Eu am întâlnit-o! Recent.
    Vedeti portofoliu acestei june:
    http://www.valeriaduca.com/

Lasă un răspuns

