femme fatale (VI)

birds-night2

Apsara (VI)

La tinereţe, ca să devină ea însăşi, Vina se construieşte pe sine, fiind în acelaşi timp Pygmalion şi Galateea. Şi o ia cu începutul, adică porneşte de la numele autoîntemeietor. Numele Vina provine din denumirea unui instrument a cărui muzică era simili-celestă şi nostalgică (în sens indian): numele ei trebuia să fie, precizează Umeed, o străfulgerare a incognoscibilului, întrucât miza inclusiv pe un sens religios. Apsara, apoi, era un nume care trimitea la un tărâm exotic, incomprehensibil şi inefabil. În autoconstrucţia Vinei contau voinţa ei, pofta vitală, muzica şi, fireşte, dragostea pentru Ormus. Dionisismul ei modern o face să recite cu Ormus pasaje întregi din biblia generaţiei beat, On the Road de Jack Kerouac, carte care descrie, între altele, dereglarea simţurilor prin drog, alcool şi călătorii; şi acelaşi dionisism o face să mediteze la julesverniana Călătorie spre centrul pământului, spre a-şi închipui cum îndepărtând o anumită stâncă poate găsi intrarea în sublume, în tenebre, fie această lume subterană chiar arctică. Căci, în autoconstrucţia ei, Vina este Dionysos-femeie, dar este şi Orfeea (care, fireşte, o conţine pe Euridice, însă doar secundar). Dionisismul ei timpuriu constă şi în felul în care face din copilul Umeed (mai mic cu zece ani decât Ormus şi mai tânăr cu trei ani decât Vina, dar deja iubind-o pe viaţă pe femeia fatală), un substitut al iubitului ei. Adolescenta sub semnul lui Pan este deja o menadă periculoasă şi manipulatoare. La maturitate, Umeed va fi, de altfel, iubitul ei clandestin şi constant (pe lângă alte aventuri sporadice), cel cu care îşi trădează iubirea fatală pentru Ormus, chiar dacă numai fizic. Aristeu o posedă, în romanul lui Rushdie, pe Euridice, actul senzual se consumă între ei. Dar este unul strict fizic, fără alte conotaţii, precizează Vina. Este şi act psihic esenţial, precizează, însă, Umeed.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: