ideile-prostituate

Ideile mele sunt prostituatele mele

Zicea un franţuz celebru şi spiritual acum vreo câteva secole: ideile mele sunt prostituatele mele. Mi-a plăcut zicerea lui în sens creator: ideile-prostituate, idei încălcătoare de tabu-uri, extravagante, exotice, atipice. Fiindcă doar astfel de idei mai fac lumea captivantă şi percutantă astăzi, când suntem excesiv plictisiţi, obosiţi, sătui de toate, greu de momit cu ceva. Prospeţimea vine şi din astfel de idei-prostituate, cum le numea autoironic franţuzul cu pricina.

Sper să am şi eu astfel de idei proaspete şi „prostituate” în zilele ce vin (şi care să aibă impact epic), dat fiind că plec cu tinerii mei povestaşi la ferma lui Mircea Dinescu, de pe Dunăre. Se zvoneşte că ar fi un mic Macondo à la roumaine (fermă de struţi, taraf, fluviul băştinaş, ierburi înalte etc.), ceea ce şi nădăjduiesc să fie, fiindcă am poftă de scris la Angelus, dimineaţa, şi la 1001 de zile şi nopţi cu povestaşii veniţi. Este a doua tabără de scriere creatoare pe care o fac, după cea de la Ipoteşti, din septembrie 2007. De data aceasta, însă, mă voi afla acolo doar cu trupa mea de scribi, aşa că am luat şi niscaiva muzici (recitativ Morisson, The Mars Volta, Cocteau Twins, P. J. Harvey, Leonard Cohen) ca adălmaş şi aromitor pentru poveşti. La Cetatea se va degusta sălbăticia în detrimentul lumii internautice, drept care blogul de faţă va rămâne în paragină până în 19 iulie când mă întorc.

PasariNoapte5

4 răspunsuri to “ideile-prostituate”

  1. Zvârluga Says:

    Să aveţi O mie şi una de zile şi nopţi mesmeioase! 🙂
    Şi să vă întoarceţi cu o mie şi una de poveşti şi pentru consumatorii lacomi, de aici.

    PS:
    Puteţi să înlăturaţi commentul meu cu videoclipul celor de la U2, dacă mănâncă din spaţiul blogului. Nu-i nicio problemă. Am remarcat gusturile Mesmeeii în materie de muzici – deliciul fierăriei din urechea internă: ciocănel, nicovală şi scăriţă, dacă mai ţin minte bine.

  2. mesmeeacuttita Says:

    sa avem cu totii 1001 de zile si de nopti.
    am sters videoclipul. in alta ordine de idei, eu sunt cu scaritza, cred.

  3. Mario Barangea Says:

    Imi pare rau ca nu sunt acolo. Am auzit ca la Cetate e fain.

  4. mesmeeacuttita Says:

    e foarte fain… iata scriu pe fuga tocmai de pe dunare!

Lasă un răspuns

