Entry for November 29, 2007


cutia cu panglici



cineva deschide corpul meu ca pe o cutie cu panglici

amintiri cu cerceluşi de plastic de când eram fetiţă

îmi zdrăngăne la ureche

mă rujam cu violetul spre verde al mamei

mă încălţam în pantofii ei din lac vişiniu

mă îmbrăcam în rochiile cu paiete pe care le ţinea în geamantan

crezând că voi ajunge femeie de ambasador

pe degetul mare de la mâna stângă îmi puneam mereu zurgălăi

scoteam limba-n oglindă şi-mi ziceam că-s circăreasă

tatăl meu intra atunci în odaie şi-mi spunea să fiu cuminte

dar eu mereu scuturam din codiţe

scuipam guma de mestecat pe jos

şi aduceam brotaci în casă

pe care îi creşteam în cada cu rufe la muiat

stricam ceasurile scoţându-le şuruburile

şi jucam miezul nopţii a venit omul negru n-a sosit

până când îmi simţeam limba leşinată în gură

m-ascundeam în container să nu fiu găsită de nimeni

cu animalele mă-nţelegeam comme çi comme ça

cu oamenii aşijderea nu prea vorbeam

dar adoram lumea culorile şi mirosurile ei coruptibile

în vecii vecilor amin.

12 răspunsuri to “Entry for November 29, 2007”

  1. Malintzi Says:

    schimbari, schimbari :-). poemul e scris tot acum?

  2. Artemis Says:

    Multă viaţă, neastmpăr şi titlu care-i place!

  3. Mesmeea Says:

    este scris acum doua zile si face parte tot din volumul „coma”, prevazut sa apara in 2008.

  4. Artemis Says:

    care-mi place!*

  5. Mesmeea Says:

    gracias, Aliona. titlul e saltaretz, dar si tainic.

  6. Artemis Says:

    Da, când cutia este închisă ;).

  7. Mesmeea Says:

    pe linga panglici, se vor mai fi gasind si altele in cutia cu pricina (mai ales daca este corporala si psihica, la un loc)

  8. Artemis Says:

    Aţi revenit la „look-ul” de mai nainte! L-aţi scos din cutia n discuţie?

  9. Malintzi Says:

    ce bine e sa „profiti” de autoare :). totusi, cred ca poemul e suficient de graitor in toate cele.

  10. andreea m Says:

    fir’ar ca m-ai ravasit!

  11. monaxya Says:

    interesant cum realizatzi fragrance-ul((nu-i atribui echivalent in ro tocmai ca exprima tot ce trebuie prin insasi forma sa)) imagistic din inceputul poemului

  12. Mesmeea Says:

    de toate pentru toate
    1. da, perioada de „nigredo” s-a incheiat, de aceea am schimbat imaginea-masca
    2. sa profiti de autor? pai si autorul profita din plin de cititori! asa ca este care pe care…
    3. bucuroasa de ravaseala
    4. fragrance? asa este, intrucit destule lucruri depind de orice fel de inceput (fie el imagistic sau de alta natura)…

Lasă un răspuns

