Entry for November 25, 2007

am încercat



am încercat să nu vorbesc despre moarte

să nu o am în măruntaie

să nu o preschimb într-o materie ultragiată

să nu greşesc faţă de ea

viaţa mea a fost cu franjuri obişnuiţi

am fost uneori fericită alteori bolnavă

m-a durut pielea

am iubit am urât am iubit m-am resemnat

am luat-o de la capăt

am şi cântat cu vocea mea groasă

am şi plâns puţin

m-am îmbrăcat în flori şi în negru

m-am parfumat cu givenchy

am mirosit a cadavru proaspăt

am fost un carusel sclipicios

ca un licurici pe piedestal

apoi într-o zi am zărit o lumină-ntre coapse

şi printre degete răsfirându-se

m-am dus după lumina aceea dincolo de ferestrele casei mele

dincolo de oraş de patrie de onoare

dincolo de numele meu şi de cine sunt eu

şi doar găsindu-mă dincolo

singură şi femeie

am înţeles că nu mă mai pot întoarce vreodată cu adevărat.

17 răspunsuri to “Entry for November 25, 2007”

  1. marius conkan Says:

    frumos poem. parca e scris de o douamiista.

  2. Mesmeea Says:

    nu. parca e scris de alice notley (pe care tocmai o citesc – desi notley nu ar fi folosit niciodata cuvintele givenchy, piedestal, patrie, onoare) & ruxandra cesereanu. uneori mai scriem si in limba sfarimata a altora, daca aceasta ni se potriveste in anumite stari de viata.

  3. Zorin Says:

    oare dorim cu adevărat să ne ntoarcem? literally…dacă m-aş ntoarce n clujul anilor 60, cel mai drag mie, mă tem că aş avea parte de prea multe dezamăgiri, nu mai sunt acelaşi, nu mai am aceleaşi priviri şi nu mă supără doar ochelarii…prefer să port amintirile n sertarele memoriei dect să le revăd; laşitate?

  4. Mesmeea Says:

    eu vorbeam, in poem, despre intoarcerea din „moarte” catre viata (o pun intre ghilimele, pentru ca nu e moartea propriu-zisa, pe aceea nu o mai simtim si cunoastem, ci moartea cotidiana, aici-si-acum, in pielea si respiratia imediate)…
    numai si numai din si despre aceasta „moarte” spuneam in poem ca nu ne mai putem intoarce cu adevarat. mai exact, formulam lucrul acesta la persoana I singular, nu si in numele altora.

  5. marius conkan Says:

    e la moda acuma faptul de a-ti gasi poeti pereche in alte tari?

  6. Mesmeea Says:

    nu e nicio moda. iar perechile (indiferent din ce punct de vedere, ca-s mai multe soiuri de perechi pe lumea noastra), daca se gasesc si se recunosc cu adevarat, nu depind nici de tzari, nici de granitze. doar de launtrul lor, de lumea de acolo si de verbalizarea acestora. si, fireste, de „impartasania” pe care sensibilitatile cele doua o pot comite laolalta.

  7. LIZUCA Says:

    eu cred sincer ca ne putem reintoarce renuntand la obiceiurile pe care si le-a impus cotidianu’ si comoditatea..”moartea” asta mi se pare a fi mai mult o iluzie..si a o imprumuta ca definire a unei stari, e o alta comoditate si blazare 🙂 (parerea mea) de ce sa cautam permanent sa ne regasim in ceva?sa traiesti cu adevarat inseamna sa uiti de atribute..cel putin asa cred eu..

  8. Mesmeea Says:

    eu ma refeream la cu totul altceva in poem. dar, fireste, citi cititori ai unui text expus, tot atitea „hermeneutici”! iar autorul nu e neaparat cel mai chemat si indrituit sa isi explice propriul text. insa daca o poate face, de ce nu?
    babeshte spus, poemul acesta este unul diafan despre „moartea” din viata care, uneori, poate deveni cel mai bun sfatuitor (cel putin asa calauzesc unii shamani). neintoarcerea e tocmai initierea.

  9. MAVerick Says:

    Eu nu aduc nimic nou si imi asum si riscul de a fi pus la zid, dar marturisesc ca e unul dintre putinele poeme pe care am avut nu doar rabdarea, ci si placerea sa il citesc.

  10. Blanche Fleur Says:

    e interesant poemul, dar vreau sa va intreb ceva: ce se intampla daca, la un moment dat, gasim drumul de intoarcere?nu am mai fi noi?

  11. Artemis Says:

    Ireversibilul. Cu toate consecintele aferente. Si cu verbele la trecut.

    The picture is beautiful. You look like Margarita on it (cea din carte, nu din film).

  12. LIZUCA Says:

    ok 🙂

  13. Mesmeea Says:

    pentru Didi – cine gaseste drumul de intoarcere este norocos. unii nu il mai gasesc pur si simplu, altii nu vor sa il mai gaseasca. dar sunt si aceia care il gasesc si, gasindu-l, se intorc. despre ce si cum si cit sunt acestia, insa, nu pot sa ma pronunt. doar ei stiu.
    pentru Alin – multumesc pentru compliment, dat fiind ca vine de la o faptura calita la lectura heavy.
    pentru Aliona – Margarita! hmmm, as vrea eu. (dar cred ca voi sterge imaginea aceasta in curind si voi reveni la prima imagine afisata la poem).

  14. Gabriela D Says:

    Acest poem minunat ma face sa ma gandesc ca e de fapt un fel de renastere,asa simt eu.Si cred ca tocmai prin renastere omul isi traieste noua viata,bineinteles ca nu tocmai lipsita de greutati,dar ce mai conteaza greutatile cand ai parte de viata pe care o traiesti asa cum ai visat?cand vezi ca visul se poate transforma in realitate!(chiar daca in alt univers din infinitul de universuri mici care alcatuiesc universul mare).

  15. Mesmeea Says:

    pentru Gabriela – va spun drept ca nu am prea inteles ce ati inteles dvs. din poem (si mai ales nu am inteles ce ar cauta visul aici). dar nici nu cred ca mai conteaza in extremis. daca a functionat ca text, asta-i ce ramine.

  16. Gabriela D Says:

    Va multumesc pentru ca m-ati readus in lumea mea.Nu stiu ce am cautat aici cu comentariile mele „destepte”.Am citit poemul si mi-am inchipuit ca eu sunt femeia,ca eu as fi vrut sa fiu femeia care „s-a
    dus
    dincolo de oraş de patrie de onoare

    dincolo de numele meu şi de cine sunt eu

    şi doar găsindu-mă dincolo

    singură şi femeie

    am nţeles că nu mă mai pot ntoarce vreodată cu adevărat.” Acesta a fost visul meu.P.S.Avem nevoie de poezie,de cultura,avem nevoie de cineva care sa ne ajute sa intelegem.Sunt sigura ca daca poeti,scriitori,artisti ar incerca sa le „vorbeasca „oamenilor pe intelesul lor,ca unor copii care invata alfabetul,am asista la adevarate magii.O spun pentru ca am vazut deja cateva.Acum trebuie sa-mi iau ramas bun.Voi citi ce scrieti dar ma voi abtine de la comentarii.trebuie sa raman in lumea mea si sa visez .

  17. Mesmeea Says:

    repet explicitind – daca poemul meu a functionat (adica a atins interior, a tulburat), asta este ceea ce conteaza. cred ca ati inteles gresit spusele mele – pur si simplu eu fusesem cea care nu pricepuse comentariul dvs. si nu am facut decit sa formulez neintelesul si neintelegerea…

Lasă un răspuns

