Entry for September 20, 2007

Despre non-catharsis

La Venezia am mai avut prilejul să fac ceva: să scotocesc prin Bienala de artă, la Arsenal şi în Giardini. Spre dezamăgirea mea, Bienala a fost nouăzeci la sută blindată cu instalaţii, alungând pictura, desenul ori sculptura la mama dracului. Am tot încercat să simt ceva estetic în faţa instalaţiilor cu pricina, dar simţeam doar un vid intens, glorificat în chip sperjur şi aţos de către organizatori. Nici vorbă de catharsis! S-a mizat tocmai pe absenţa acestuia sau pe un soi de obsedant şi redundant non-catharsis. Instalaţiile erau cel mai adesea tembele şi agresive ori fade şi plictisitoare, locuri comune în cel mai bun caz. Dacă se râdea, se făcea prin schimonoseli şi mici isterii, nicidecum printr-un râs sănătos ori măcar puţin exorcizator. Nu mă deranja violenţa unora dintre instalaţii (la urma urmei aceasta îşi are o logică estetică, uneori), ci gratuitatea. Fără sare şi piper. Fără zahăr. Fără boia. Iată o mostră în imaginea de mai sus (instalaţia îi aparţine coreeanului Lee Hyungkoo). Nici nu-i de mirare că mi-am acoperit una din lentilele ochelarilor de soare.

2 răspunsuri to “Entry for September 20, 2007”

  1. Malintzi Says:

    cred ca ati putea avea foarte multe „blog entries” despre Venetia :),la fel de interesante ca si cele de pana acum.
    p.s a weird image up there

  2. Mesmeea Says:

    macar sa se duca putin vestea despre non-catharsisul de la Bienala…

Lasă un răspuns

