Entry for September 05, 2007

Despre limitele reactiilor emotionale si verbale pe blog

Dat fiind ca pe blogul Mesmeea, cel de fata, au fost postate, uneori, nu foarte des, e-adevarat, comentarii insolente si nedelicate ori chiar abuzuri verbale legate de persoana sau familia mea – pe unele le-am sters, nu am avut incotro, desi detest cenzura, dar pur si simplu depasisera masura – din 2008 voi deschide un alt blog pe care insa nu am sa il ofertez spre comentariu, ci am sa il pastrez inchis, chiar daca am sa mentin ca atare zona Mesmeea. Am considerat, de cind am circulat prin BlogNeverLand si de cind am initiat eu insami blogul de-acum si de-aici, ca monologul este plictisitor si doar dialogul poate oferi o minima comuniune inauntrul Turnului Babel care este lumea noastra post-postmoderna. Se pare, insa, ca nu am estimat asa cum trebuie oarecari reactii cinice ori agresive. Ca nu am intrezarit procentul activ de grobianism descarcat in comentariul unor varii raisonneuri mai mult sau mai putin hazardati. Am mizat pe polemici relativ cordiale si pe indeajuns de mult element ludic ori pe umor – n-a fost sa fie intotdeauna asa. Asa incit voi zidi din 2008 o carcasa de arici. Mesmeea va ramine abordabila, cealalta identitate a mea de blog, inca nu are un nume, ba.

8 răspunsuri to “Entry for September 05, 2007”

  1. Sakee Says:

    Problema cu blogurile ar fi ca incurajeaza intotdeauna la mai multa egalitate (stiu ca suna aiurea)decat ne dorim. Am primit cateodata comentarii de care m-as fi lipsit bucuroasa, m-am enervat, dar ce se poate face. Liberte, egalite, fraternite.

  2. Ahasverus Says:

    Poate ca e vorba de vreo febra „deconstructivista” specifica „fracturatilor” ce traiesc intr-o postmodernitate prost inteleasa(ca si democratia de altfel…)….
    Oricum,dispersia ontologica a acestor animale sociale nu poate cauza mare lucru…..cel mult o incruntare de spranceana si un click inspre eficienta „deletere”…..:)
    Mie mi se pare oarescum amuzant….strigaturile astea prin pixelii blogoreici….(asta daca nu s-a inventat intre timp animalul-uber….de la ubermensch strigare)…adica asa,cu soric subtire si simtitor:),si mai ales…cu…dichis metafizic!:)
    Propun un tarc special amenajat,in loc de gard cu niscaiva carti,promit ca euglenele nu o sa mai iasa,ca au alergie la draciile alea….
    Toate cele bune si va citesc cu mult interes in continuare….fie si un blog inchis…important e sa Fie..:))
    e.E.

  3. Mesmeea Says:

    Nu vreau sa ma aventurez in interpretari conceptuale ori „filozofice” – sic!, pentru ca reactia mea este una omeneasca si fireasca, de oarecare dezamagire – pe de alta parte BlogNeverLand ramine un teritoriu in continuare fascinant si captivant. Pur si simplu cred ca este vorba de lipsa de bun simt, atunci cind reactiile sint exagerate ori neavenite, eufemistic spus. Pentru ca ceea ce domina lumea de azi este mai cu seama nesimtirea. Helas. Oamenii reactioneaza mai usor prin hartag si tifna, decit prin delicatete si gentilete. Dorinta acuta de diferenta este cea care ne individualizeaza pe toti, e limpede, dar as prefera o macar relativa moderatie in locul bruftuluielii si mitocaniei.

  4. Garfield I. Uberson Says:

    Sunt de acord cu Suzana in legatura cu liberte, egalite, fraternite, dar in acelasi timp forez un pic mai adanc in psihicul uman… Uii oameni care sunt obligati (sau nu) in viata reala sa fie – ca sa spunem asa – „major suck-ups” si se tin de linguseli si alte alea (sau pur si simplu sunt retinuti, timizi, sau folosesc alte modalitati de ascundere a sentimentelor), se trezesc pe internet ca au puterea cuvantului (ha!) si insulta – de multe ori fara motiv – cat mai violent posibil. In plus, in legatura cu tutuirea, este o chestie cu internetul asta care – revenind la egalitate – oarecum anuleaza identitatea din viata 3/4D si faciliteaza adresarea „nepoliticoasa” (dar acest lucru se petrece de obicei cand nu se cunoaste identitatea destinatarului de materiale explozive). Am zis!

  5. Mesmeea Says:

    Sa spunem ca nu tutuiala este principalul viciu pe bloguri. Si, in ultima instanta, chiar daca mai cu greu de catre persoanele scortoase ori blindate in crustele lor, tutuiala poate fi acceptata, macar ca o conventie a oralitatii blogurilor. Dar ce-i de facut cu tifna si hartagul si agresivitatea? Si mai ales cu libertatea de exprimare prost inteleasa, anarhic chiar!

  6. edith Says:

    am acum si eu o clipa sa spun cu tristete ca asa va fi mai bine. desi pedepsitii vor fi cei carora le-ai deschis usa sa intre in dialog si care aveau intentii bune. adevaratii vinovati au fost pedepsiti prin faptul ca mesajele lor nu au devenit publice. insa asta intr-adevar nu micsoreaza efectul mesajelor asupra ta. noi, ceilalti vom fi in continuare fericiti sa avem acces la vorbele tale.

  7. Mesmeea Says:

    Chestiunea este ca nu doresc deloc sa practic cenzura si mi-a parut rau ca am fost silita sa sterg anumite comentarii inadecvate (prin nedelicatete si abuz). Pe de alta parte, Edith, oare nu vom avea sansa sa iti vedem chipul, chiar si simbolic ori metaforic vorbind?

  8. Mesmeea Says:

    Pe mayumablog am gasit acest foarte bun comentariu legat de Netiquette, il reproduc, regretind ca nu stiu cine este autorul/autoarea, ca sa ii fi putut cere permisiunea sa fac acest lucru.

    „Există un termen n limba engleză care desemnează politeţea pe Internet, se numeşte Netiquette http://www.albion.com/netiquette/ . Evident e vorba despre un soi de portmanteau word care combină Net şi Etiquette, adică tot comportamentul pe net. n limba romnă există deja Netichetă, http://ro.wikipedia.org/wiki/Netichet%C4%83 sper că doamna profesoară Zafiu se va ocupa cndva ntr-un mod profi şi de acest termen. Dacă nu s+o fi ocupat deja de el. Pnă atunci vă recomand capitolul despre e-flames. http://www.albion.com/netiquette/book/0963702513p73.html
    De fapt aşa cum explica şi Ana Maria Ivan aceste bătălii au o cauză psihologică, oamenii au tendinţa să bănuiască că partenerul de dialog ar fi rău intenţionat. Discuţia vizează comentariile de pe forumuri dar se aplică şi la cele de pe bloguri. Şi de aici se produce un efect al bulgărelui de zăpadă. n general, pe Internet. care e o şosea virtuală conducem exact ca la volan, scoatem capul pe geamul lateral, i njurăm pe tovarăşii de trafic, agităm pumnul, etc. Ce sens are să conducem pe net civilizat. Să le facem semn să treacă primii prin intersecţie, să nu trecem de pe o bandă pe alta? De multe ori am intrat şi eu n asemenea flame wars cu persoane cu care altfel probabil ar fi trebuit să mă nţeleg ntr-o situaţie de comunicare face to face. Aici o fac puţin şi pe lupul moralist. Este adevărat că unii sunt cu adevărat insuportabili şi că-ţi vine din cnd n cnd să le tragi un şut n fund, din acela sănătos, deloc virtual. Ca să folosesc un termen mai delicat dect cel utilizat ntr-un context similar de amicul meu, scriitorul Mihai Vakulovski.
    Oricum pe net circulă tot felul de şoferi, unii sub numele lor, alţii cu pseudonime, unii sunt mai agitaţi, alţii flegmatici, unii preferă stilul basa, alţii sunt mai deschişi la experimente, unii te njură direct, alţii sunt subtili şi fac o aluzie, două. De asemenea te poţi aştepta oricnd să-ţi sară n faţă un asemenea pieton neatent, din acest motiv trebuie să conduci cu atenţie maximă. Trigorin, alter egoul lui Cehov din Pescăruşul, am revăzut un spectacol de teatru TV n care juca the great and unique actor Victor Rebengiuc, avea un monolog pe care uneori l citez studenţilor n care spunea că se teme de fiecare cititor, brun sau blond. Extrapolnd pot spune că n acelaşi mod comunicăm cu cititorii de bloguri, care, snap, ntr-o secundă se pot repezi asupra ta cu tot felul de reacţii, unele entuziaste, n cazurile cele mai fericite, altele deloc. Sorry pentru metafora asta automobilistică, de fapt ncă nu mi-am luat acel carnet de şofer deşi ştiu destul de bine să conduc. That darn cat! Părerea mea! Părerea instructorului era cu totul alta. Şi a poliţaiului. A naibii pisică, să treacă pe sub roţile mele tocmai n timpul examenului practic!

    Decalogul Netichetei aici http://www.albion.com/netiquette/corerules.html . Poate ne apucăm cndva, Luciat, să le traducem n limba romnă şi să le postăm pe blogurile nostre. Ba chiar aş propune o iniţiativă Netichetistică, adică să facem o asociaţie a bloggerilor care respectă aceste reguli, un ecuson pe care să-l afişeze pe blogul lor. iar cei care le ncarcă să primească o bulină neagră, de Netoffender sau Netcorsair.

    Succesul unui scriitor postmodern depinde foarte mult n prezent de imaginea pe care şi-o construieşte cu ajutorul Internetului, trebuie să recunoaştem asta. Dar depinde şi de limitele pe care şi le autoimpune şi de standardele proprii, pe care le impune cititorilor. Fără să respecte aceste reguli minime de netichetă s-ar putea trezi după cteva luni fără cititori.”

Lasă un răspuns

