Entry for June 01, 2007

(colaj de Alexandru Pecican)

ruxandra cesereanu

târfa şi curva

bărbaţii spun despre femei că sunt târfe

femeile spun despre bărbaţi că sunt curve

între târfă şi curvă e doar o sonoritate cu tăiş cruciş

plăcerea infamiei şi a epifaniei e la fel de zgrunţuroasă

orice parşivenie are în piele o mică splendoare

târfa seamănă cu un bisturiu

curva seamănă cu un briceag

prefer târfa întrucât i-ar putea face chirurgie plastică până şi lui dumnezeu

când am zărit femeile decadente din zonele ultrapământeşti

am rămas agăţată de cizmele lor cu catarame

şi de rujul întins pe faţă ca un sânge uscat

erau îmblănite într-o sexualitate de pripas

prigonite în propria scorbură de plastiglas

drept care amuşinau zgândărite de o langoare oarecare

şi de lipsa de fantezie a celui fără ceas

erau nişte balanţe dereglate

mascate la un carnaval răzleţ şi rănit la cap

pentru care nu exista alcool pieziş

ci doar maşinăria carnală ca o bicicletă pentru slăbit kilograme de poftă şi sex

surori de caritate boite de sus până jos

având coapsele desfăcute ca nişte foarfeci pentru tăiat bărbaţii până la os

târfele nu erau mai stridente decât târfa din orice femeie

nu sfânta este pofta pe care o are femeia care vrea să fie altceva decât este

ci târfa ascunsă-n venele netăiate şi-n buzele macerate

curvele de bărbaţi ar fi satisfăcuţi de ceea ce scriu aici cu fierăstrăul

dar nici ei nu sunt mai vii ori mai adevăraţi

între târfă şi curvă nu este nici un cer înstelat

ci doar ostroave şi taigale cu mărăciniş sexual

pentru care nimeni nu mai vrea să dea ori să ceară bacşiş

blănuri de carne-nfoiată

videoclipuri răşchirate cu picioarele azvârlite-n sus

târfa-i o felie de irealitate lascivă

o gaură cosmică foarte cosmică în vidul unui prăpăd nesupus.

Precizare:

Şi acest poem face parte din volumul coma, nădăjduit spre a fi publicat în 2008.

11 răspunsuri to “Entry for June 01, 2007”

  1. victor c Says:

    Frumos acest poem .Ati relatat acest crud adevar cu mult profesionalism literar .Insa ,sa stiti ca am intalnit „curve,tarfe ” de un mare caracter .In afara de patima asta ,in rest erau chiar mai bune decat multe femei asa zis onorabile.Sunt din categoria barbatilor care respect toate femeile mai putin pe cele proaste .
    Intrebare .De ce Dumnezeu i-L scrieti cu d si nu cu D . E doar o intrebare .Sper sa nu va supar .
    In rest , am aceeasi admiratie pt. talentul dvs .

  2. Mesmeea Says:

    intreg poemul este scris cu minuscule, acesta este motivul pentru care si dumnezeu e scris cu d si nu cu D. altfel, poemul nu este moralist si nu are nimic impotriva tarfelor ori curvelor. este pur si simplu o metafora pentru relatia existentiala dintre barbati si femei, care sunt nu doar genuri diferite, ci specii diferite. asa cred.

  3. vasgar Says:

    nu, nu e un poem frumos. e un poem curios si cam rautacios… mie imi plac asemenea poeme.

  4. Mesmeea Says:

    nu prea exista etica in general in poezie. decit in poezia politica si, poate, in cea religioasa. asa incit poemul meu numit tarfa si curva nu poate fi rautacios, intrucit nu este un poem moralist. tarfa si curva nu inseamna aici chiar tarfa si curva, ci sunt metafore pentru niste ipostaze existentiale nevrotice si alienate. nu e un poem realist despre tarfe si curve, ci unul existentialist. dar, fireste, qui s-excuse, s-accuse… nu ma intereseaza sa fie un poem frumos, ci unul care sa fie autentic la nivelul transcrierii unei forme de strainie existentiala intre femeie si barbat. asta-i tot.

  5. edith Says:

    am revenit sa citesc poemul acesta. acesta e singurul tip de compliment pe care stiu sa il fac unui text si autoarei.
    poate – ma aventurez eu riscant sa spun– ca „rautatea” nu apartine intentiei ci efectului. Eu as fi spus mai degraba ca e un poem „taios” ascunzindu-ma fireste in spatele metaforelor din textul insusi. nu de alta, dar imaginea femeii -foarfeca s-a imprimat pe retina imaginatiei mele. daca as fi fost in situatia de a comenta poemul as fi intrebat retoric despre apartenenta unui misterios „eu” care marturiseste preferinta pentru „tirfe” deodata cu o tristete si o duiosie aproape palpabile („am ramas agatata de cizmele lor cu catarame”). nu e frumos poemul- e un poem care sfirie (cum o mai fi ortografia acuma- sfaraie?;) textele care nu tac nici dupa ce ai inchis focul sub ele.

  6. Mesmeea Says:

    poem taios? da, s-ar putea ca acesta sa fie termenul adecvat, muchas gracias, Edith! probabil ca am rivnit sa scriu un poem taios. dar cine cauta si morala in acest poem, se inseala. ca ar putea fi si un poem curios… se prea poate. in tot cazul si acest poem face parte din volumul coma. iar titlul acesta (coma) spune destule.

  7. Micaela Says:

    hihihi, iata ca ai dat si peste unii (nu la edith ma refer) care cred ca poezia reprezinta (si inca realist). te-au gasit! cel mai amuzant e cat de serios le explici cum stau lucrurile…

  8. Mesmeea Says:

    din fericire, nu stiu sa explic neserios poezia (nici a mea, nici a altora). atita doar ca eu cred ca e bine ca simt asa. ironie, da. neseriozitate, ba.

  9. Malintzi Says:

    aştept coma…

  10. Artemis Says:

    Mi-a placut poezia din doua motive:
    (1) ca si feminista – mai degraba, as spune ca ma intereseaza Gender Studies decat Women Studies – vad si inteleg relatia dintre tarfe si curve din acest poem, si ma intereseaza (de aceea voi citi si Nasterea dorintelor lichide, macar o carte in care se scrie despre barbati si scrisa de o femeie – Femeie! –, nu de „capete patrate masculine” (citat din Nietzsche…), ci despre ele, daca vreti [fara discriminari!] ).
    Si (2) pentru ca imi place si gata! Nu incerc sa analizez atat de mult, incat s-o descompun. Imi place, fiindca isi gaseste in mine un loc (ca totul ce am citit scris de dvs. pana acum; nu numai pe blog!). Nu am nevoie de mai mult. Nu acum. E frumoasa lumea aceasta (post)postmoderna, cu tot cu zeii ei scrisi cu minuscula!(de ce nu?!) Cine nu intelege, trebuia sa se nasca maine (poate atunci toate se vor scrie cu MAJUSCULA). Deliroteca, vorba vrajitoarei (postmoderne?) Adriana Babeti!

    Asteptand coma…

  11. Mesmeea Says:

    cum explicam intr-unul din mesajele anterioare, tarfa si curva sunt doua ipostaze inrudite ale unei strainii care functioneaza adesea intre barbati si femei. mai departe sa vorbeasca poemul, nuantele mele nu isi mai au rostul.

Lasă un răspuns

