Entry for May 27, 2007

(colaj de Alexandru Pecican)


ruxandra cesereanu


poeme golăneşti

(roşu toreador)


sangre (1)


mi se spune sangre deşi nu port cuţite la vedere

ci strânse pe şolduri sunt ele ca nişte iubiţi

mi se spune sangre deşi nu am ucis încă pe nimeni

şi nu am rănit decât în creieri

port iconiţă la gât ca să mă apere de necuratul

am inele de plastic şi-aramă pe toate degetele

mi se spune sangre

porecla mea de vagaboandă îmbrăcată în jeanşi şi tricou

sunt fată deşi nu vreau să fiu fată

dar n-am încotro sexul mi-e despicat ca o nucă necoaptă

mi se spune sangre îmi plac trenurile marfare

marşurile funebre concursurile idioate de la televizor

scuip ca bărbaţii

şi flegma mea nu e decât un lichid avortat al viselor de mucava

mi se spune sangre fumez chiştoace doar cu vrăjitoarele

mai vorbesc uneori cu şobolanii din cafenele

ascult pink floyd mă droghez cu zumzete gălbui-vineţii

de parcă aş fi în spitalul explodat al oraşului

nu mă gândesc la izbăvire decât atunci când îmi cade părul

mi se spune sangre sunt fată femeie şi voi îmbătrâni cândva.


sangre (2)


mi se spune sangre

dinţii scrâşnesc dar nu-s îndrăcită

nu sunt cleioasă

nici sidefie ci sticloasă

nu am unghii mari

nici sângele foarte pătimaş

ci doar într-atât de curgător

cât să ucid suflete mâncate de clor

aş mai putea ucide şi alte jivine mentale

dar şi lucruşoare carnale

aş putea face rău la nesfârşit valvârtej

fiindcă pe mine însămi mă tai la gâtlej

cu un cuţit înghiţit şi neascuţit

care mă surpă încet ocolit

ca un fluviu leneş ca un catran ca un vitriol

vreau ca rana să fie vie fără alcool

mi se spune sangre

cred că sunt masochistă

şi teribil de pesimistă.


sangre (3)


mi se spune sangre adică sânge pre limba tuturor

nu sunt păcătoasă cât să mor

nu ţip nu mă smiorcăi nu cerşesc

fumez chiştoace cu homleşii din bidonvilul ceresc

nici nu ştiu exact cine trăieşte acolo

cine mănâncă cine face sex cine merge la biserică

ori cine îşi taie beregata se spânzură se aruncă de pe acoperiş

sângele meu e sărat ca oricare şi puţin pipărat

are bule de aer balonaşe de suflat pe chipul unui bărbat

un călugăr cu faţa boţită cu uterul strâns chircit

nimic nu se poate naşte acolo

fiindcă acel călugăr e doar un stilet înroşit

copiii mă strigă hei sangre vino la joacă

bate la tobă cântă-n trompetă rupe capul păpuşilor

rumegă iarbă scuipă în sus loveşte hei sangre

fii rea fii bună fii cum nu eşti şi cum nu poţi să fii

sangre sânge numele tău i-o orhidee cu vinişoarele pleznite

o injecţie letală o aromă fatală de animală.



(precizare: aceste poeme golăneşti în roşu toreador despre sangre fac parte din volumul coma prevăzut să apară în 2008 la editura vinea)

Un răspuns to “Entry for May 27, 2007”

  1. marius conkan Says:

    foarte bune poemele astea. vai, vai, cand poezia ne prinde in ghearele ei, nici dumnezeu nu ne mai poate salva. limbajul nebuniei…

Lasă un răspuns

