Entry for May 10, 2007

(colaj de Alexandru Pecican)



Ruxandra Cesereanu



cântecel (de dragoste)




unghiile ţi le-aş tăia cu limba dac-ai şti să fii un dumnezeu mic uns cu ciocolată

dac-ai fi o chitară electrică explodând cu oscioare de vultur la glezne

dac-ai avea părul ca o pivniţă vâlvoi cu jucării

limba mi-aş tăia-o cu lama de ras

ca resturi din barba ta să-mi intre pe gât şi să-mi căptuşească ficatul

cutiuţa din inimă s-ar închide şi deschide hopa-mitică

s-ar învârti titirez până ar ajunge pe sirius

cu frânghia de spânzurat atârnând balerină

în urechea ta m-aş ghemui ca un cercel de rebel certat cu legea

şi ţi-aş şopti moi cuvinte de ceaţă şi dulce greaţă

am o gaură-n cap am un burghiu delicat

pe-aici trece un trenuleţ care nu opreşte niciodată

doar luminile lui le simt atingându-mi dinţii şi spărgându-i cu unde sonore

pe-aici trece o caravană de tinere cămile duse la împreunat

blana lor aspră e plantă de cerebel stacojiu

culoarea mea favorită pentru scrâşneala singurătăţii şi-a maturităţii

un carusel de sticlă pisată pe care un fachir păşeşte-n foc negru

lanţuri de degete lipite intrând în gură

scoţând de-acolo o pungă plină cu patimă interzisă şi langoare proscrisă

iubiţeii zac ca viţeii sticloşi pe care îi mângâie un măcelar cu cizme de rege

de când eram mică i-am împuşcat pac-pac şi i-am silit să facă oac-oac

să fie broscuţe părăluţe stăncuţe

să nu se mire nici de polul nord nici de japonia nici de laponia

ci doar de odaia ultimului sânge chircit în cubuleţe de gheaţă.

şopârle dansează cu pisici siameze

miorlăie cu răguşeli de aligator în petrol

aşa şi eu mă-nvârt mă-nvârt

înecată-n spirt şi-n fierbinţeala mult prea vie a unui cuvânt

care-mi stă pe frunte ca o maimuţică de foc

ea n-aude nu vede nu vorbeşte

ci doar cu dumnezeul galben al lumilor pe dedesubt şi pe dinlăuntru se războieşte.



Precizare:

Tocmai când credeam că nu voi mai scrie poeme delirioniste, iata că am comis unul la atelierul de scriere creativă pe muzică psihedelică, pe care îl ţin la Centrul de Cercetare a Imaginarului, acum, în 2007. Am scris pe muzica formaţiei Muse, ascultând albumul Origin of Simmetry.

Un răspuns to “Entry for May 10, 2007”

  1. victor c Says:

    Ce frumos este atunci cand cuvantul face casa buna cu sunetul .Daca poezia este frumosul exprimat prin cuvant ,atunci muzica este frumosul exprimat prin sunet .
    Sper ca acest tandem sa dainuie .Felicitari pt premiu care l-ati primit pt. romanul Nebulon .

Lasă un răspuns

