vis cu tigri

Un vis cu tigri, tot din Palatul Viselor de Ismail Kadare, pe care îl repovestesc eu, acum. Niște păpușari călătoreau printr-o stepă presărată cu cadavre de tigri, morți de o boală ciudată. Păpușarii purtau asupra lor un blestem pe care trebuiau să-l arunce asupra unui vulcan. Deasupra stepei strălucea o stea nebună. Unul dintre păpușari izbutește să se strecoare sub pământ, unde găsește o bucată ascuțită de ziuă, ca un colț de elefant. Bucata strălucea asemenea unui diamant. Păpușarul este orbit de diamant și se trezește brusc în infern. Aici nu se găseau oameni morți sau cadavre, ci tărâmuri moarte. Zone moarte, care, însă, aveau puterea să mai ajungă la suprafață din când în când. Deși erau pătate cu sânge și rănite, tărâmurile respective izbuteau să iasă la lumină și să se vivifice.

Ci eu mă întreb acum altceva: câți dintre noi au visat vreodată o jivină nemaivăzută? Un animal necunoscut, fără nume, fără identitate. O jivină nou-nouță.

Și mai este ceva: cândva am scris o carte de poezie numită Zona vie. Nu conținea jivine ciudate, ci doar oameni (femei mai cu seamă, dar și bărbați) în delir și în schismă de sine. Iar cineva mi-a spus așa: Zona ta vie e și moartă, știai? Fiindcă are mulți morți lăuntrici. Știam, firește.

Tigrii din imagine sunt bengalezi sau siberieni și sunt preferații mei între feline. Îmi vine să călătoresc cu ei (alături ori, și mai bine, pe spinarea lor), dacă m-ar îngădui. Firește, pantera neagră rămâne animalul meu totemic.

20 Răspunsuri to “vis cu tigri”

  1. coramica Says:

    Cum imi plac cainii, de obicei visez caini. Am visat un caine ciudat, cu o blana rosie si ochi albastri, atat de prietenos, ma ducea intr-o lume nemaivazuta, cea a povestilor.

  2. ora25 Says:

    chestie nou nouţă n-am visat. singurul personaj mai acătării era un ghiocel uriaş şi vorbitor, care se ţinea după mine sărind.

  3. matei Says:

    jivină nou-nouţă sună bestial, deşi nu folosesc prea des cuvântul… probabil fiecare dintre noi îşi găzduieşte în sine propriu-i monstru, propria jivină, pe care stâns o mai ţine între tenebrele lui, încarcerată precum un mort în viaţă. Şi, de asemenea, fiecare avem o conştienţă a morţii, mai mult sau mai puţin dezvoltată, şi multe entităţi moarte cărora, dacă le-am da drumul, ar putea plămădi o societate, or deschide un teatru… ori ar putea să ne facă vii cu adevărat, sinucigând moartea din noi!

    jivina mea nou-nouţă are ceva din înfăţişarea unei gorgone, deşi ochiul ei meduzeeeeic are mai multă forţă decât chiar senzualitatea unei femei.

  4. mesmeea cuttita Says:

    cainele care duce in lumea povestilor e buna calauza!

    ghiocelul urias – chiar ca nu am mai auzit asa ceva, prin urmare putem sa il consideram jivina nemaivazuta!

    vai, matei, cu gorgonele si cu meduzeicele! pai asta-i infern in toata legea… sau e rai si nu am priceput eu?

  5. maria Says:

    buna ziua. vă citesc de o bună bucată de vreme, dar iată că s-a ivit şi ocazia să mă prezint printr-un vis. eram cu dragi prieteni în maşină, iubitul meu conducea, şi furasem de la un zoo plin numai cu păsări niste pasari măiestre (măiastre?) care erau făcute numai şi numai din lumină. noi le-am dus pe plajă să zboare puţin în libertate şi acum ne întorceam tiptil, să nu ne prindă paznicii – deşi maşina strălucea de la o poştă de la păsările ascunse bine în portbagaj. când am ajuns la cuşca lor şi am deschis portbagajul, am văzut că toate păsările muriseră. noi eram foarte supăraţi şi se lăsase o tăcere de moarte. şi atunci a apărut paznicul care ne-a zis “voi sunteţi supăraţi că au murit păsările, dar păsările ăstea nici nu existau. dar eu mi-am pierdut acum jobul.” chiar aşa a zis, “job”:). mă bântuie visul ăsta, poate voi găsi aici vreun răspuns? mulţumesc.

  6. matei Says:

    hm… nici, nici… este ceea ce este…. :D

  7. FID DeScribor Says:

    Eu am visat o carte vie, cu corp, respiratie, piele, cili, ochi, simturi etc. Se pune?

  8. FID DeScribor Says:

    Pe altele, din zona vie, le tin secrete deocamdata.

  9. mesmeea cuttita Says:

    cartile puternice au intodeauna corp, ochi si simturi. mi-au placut cilii despre care spui, de-scribor!

  10. mesmeea cuttita Says:

    raspuns cu intarziere – maria, eu nu sunt hermeneuta onirica, desi flirtez mesmeic cu ipostaza aceasta (mai mult ma joc).
    e frumoasa partea de vis cu pasarile care exista si nu exista, in acelasi timp (mai ales daca erau maiestre facute din lumina). dar e un vis melancolic, fiindca pasarile au murit, nu-i asa? fireste ca e ceva legat de suflet, de tanjiri, asteptari, dar si de frustrari, absente etc. nu stiu exact ce anume si nici nu am cum sa stiu.
    paznicul de pasari moarte (sau inexistente) este in orice caz cel mai provocator personaj. fiindca nu este un pasarar oarecare, ci un paznic care si-a pierdut slujba nu fiindca pasarile au murit, ci intrucat ele nu au existat niciodata propriu-zis. asta am inteles eu.

    matei, va fi fiind purgatoriu atunci!

  11. coramica Says:

    Am visat ,demult, capsuni albastre, asa de bune…Oare ce inseamna?

  12. mesmeea cuttita Says:

    nu stiu. sunt capsuni suprarealisti sau acvatici, probabil!

  13. thecreatrix Says:

    şi să nu uităm animalul totemic al insomniacilor: pinguinul care spune alunecă! slide!

  14. mesmeea cuttita Says:

    chiar asa, sa nu uitam de pinguin!

  15. thecreatrix Says:

    Stimată Mesmeea, vroiam doar să fac o scurtă paranteză (dacă imi permiteţi) să spun că vă ştiu. Am fost la un atelier al domniei voastre şi v-am mai văzut la teatru. Nu v-am citit cărţile dar ma iniţiază acest blog fantastic. In care pinguinul poate fi oricine, chiar marla singer sau vreun armitage din desene animate.

    Complimente, stimată doamnă.

    O admiratoare din frumosul dumneavoastră oraş.

  16. mesmeea cuttita Says:

    thecreatrix ma flateaza cu stil! asa ca va trebui sa fiu la inaltime de-acum inainte cu blogul mesmeic!

    p.s.
    mesmeeii nu i se potriveste formula “stimata” (asta e pentru ipostaza din realitate), ci eventual indragita, fiindca e mai omeneste astfel!

  17. thecreatrix Says:

    Intentia mea nu era sa va flatez, ci sa va spun ca va admir. o seara placuta.

  18. mesmeea cuttita Says:

    i got it. noapte buna.

  19. maria Says:

    iertare de raspuns tarziu si multumesc de raspunsul luminator. da, si pe mine tot pasararul m-a intrigat. atata ca nu stiam daca sa ma simt vinovata sau nu ca si-a pierdut slujba, dar de buna seama ca e vina lui, de vreme ce se ocupa cu ceva atat de inutil. desi nu e treaba mea sa judec, si daca nu ma bagam cu visul meu probabil ca inca ar fi fost fericit. oare putem sa facem greseli in vis?

  20. mesmeea cuttita Says:

    greseli in vis? nu prea cred. visele camufleaza sau decamufleaza de obicei ceea ce vrem sa ascundem sau ceea ce nu stim (inca) noi insine (dar vom afla cumva, candva, poate chiar cu ajutorul visului).

    pasararul acela era o ipostaza pentru o forma de ratare sau, dimpotriva, de iluminare.

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 139 other followers

